مشهد-رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از نفوذ جریان‌های سرد شمالی به این استان خبر داد.

خراسان رضوی میزبان برف و سرما/حداقل دمای شبانه به ۱۰ درجه زیر صفر می رسد

یحی قائنی پور در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: با نفوذ این جریان‌ها انتظار می‌رود از پنجشنبه ضمن افزایش ابرناکی، وزش باد و گسترش بارش‌ها در سطح استان، دمای هوا نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

به گفته وی، طبق محاسبات انجام شده، دمای حداقل شبانه در مناطق سردسیر استان در اوایل هفته آینده تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر  نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی امروز بارش‌هایی به شکل رگبار پراکنده در سطح استان بویژه در نواحی شمالی و غربی داشتیم افزود:از پنجشنبه شب با گسترش این سامانه و نفوذ جریان‌های شمالی انتظار می‌رود، بارش‌ها در بیشتر نقاط استان تبدیل به برف شده که به طور متناوب تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

قائنی پور در ادامه از کاهش دما و شروع  برودت و سردی هوا از فردا تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: این سرما در سطح استان ماندگار خواهد بود.

به گفته وی، طی فعالیت این سامانه، وزش باد در بیشتر نقاط استان نسبتاً شدید و در برخی نقاط بویژه نوار شرقی شدید پیش‌بینی می‌شود و تشکیل مه، وزش باد، کولاک برف و باران، کاهش دید و لغزندگی معابر و احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.