گرگان- رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور گفت: راه ما راه وحدت است و با وحدت و یکپارچگی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اگر فردی در گوشه و کناری از این کشور حرف‎های تفرقه‎انگیز می‎زند این خارج از مسیر ولایت است.

استان گلستان نمونه وحدت شیعه و سنی است/ وهابیت تکفیری عامل تفرقه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید رضا تقوی صبح چهارشنبه در کنگره بزرگداشت شهدای اهل سنت استان گلستان اظهار داشت: مجلس و محفل ما به نام و یاد شهدا تشکیل شده و عطر شهادت فضای مجلس ما را پر کرده و اگر با جان‌مان استشمام کنیم بوی دل‌انگیز این عطر را احساس خواهیم کرد و اگر با چشم دل ببینیم زیبایی‎هایی که شهادت و شهیدان آفریدند و به وجود آوردند می‎توان اینها را دید.

وی با بیان اینکه در محافل شهدا باید با چشم دل دید و با گوش جان شنید نه با چشم سر، تصریح کرد: باید با مجالس شهدا به شکل دیگری برخورد کرد چرا که این میدان، میدان عشق و دل‌باختگی به ذات حضرت محبوب است و نباید با پای استدلال عمل کرد.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: محور و موضوع مجالس گرامیداشت‎ها و یادواره‎ها شهید و شهادت است و شهید سالک آل الله است و این راه سالک آل الله‎ها است.

تقوی با بیان اینکه همان‌گونه که یک سالک از یک نقطه‎ای آغاز می‎کند تا به مقام وصل برسد، شهید هم به عنوان سالک آل الله منازلی را طی کرده تا به مقام رفیع شهادت رسیده است، افزود: نخستین منزلی که شهید در این منزل خود را مجهز می‎کند تا قدم بر این راه بگذارد منزل ایمان است.

وی اظهار داشت: ایمان همان نور و درخشندگی است که بر مبنای یک اعتقاد راسخ خانه دل را قبارزدایی می‎کند و اگر خانه دل غبارروبی شد و فلز جان زنگارزدایی شد همه زیبایی‎های خلقت را می‎توان در این آینه ببینیم.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه با ایمان ناب آیینه دل پاک و شفاف می‎شود، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در نخستین قدم خود در هدایت مردم را به ایمان ناب دعوت کرد و ضمیر لا اله لا الله  را در دل‎ها گستراند.

تقوی با بیان اینکه ایمان است که انسان را بی‎تاب و نیروی انسان را چند برابر افزایش می‎دهد، تاکید کرد: اگر بتوانیم منازل ایمان را پشت سر بگذاریم طی کردن راه و رسیدن به منزل محبوب  و خدای متعال سخت نیست.

وی اظهار کرد: اگر به ایمان برسید و بتوانید از این منزل عبور کنیم و توشه لازم از سرمایه ایمان برداریم می‎توانیم راه شهدا را ادامه دهیم و در طی این مسیر باید با نفس مبارزه کرد.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: رسیدن به منزل ایمان بسیار سخت است و اگر نتوانیم از این گردنه عبور کنیم به منازل دیگر در مسیر آل الله نمی‎رسیم.

تقوی اظهار داشت: اگر انسان بتواند همه چیز را از خودش دور کند و نفس را بشکند و در خود آزاد شود می‎تواند نقص را زندانی و احساس آزادگی کند.

وی با بیان اینکه هجرت دومین منزلی است که در سر راه شهادت قرار دارد یادآور شد: هجرت از ظلمت به نور، گناه به ثواب، از کذب و بی‎صداقتی به صداقت، از شیطان به خدا، از فرعون به موسی، از نمرود به ابراهیم، هجرت از ابوسفیان و ابوالهب به پیامبر اکرم(ص) و هجرت از آمریکای جهان‌خوار به انقلاب اسلامی در این مسیر حائز اهمیت است تا بتوانیم آن تحول عظیم را در انسانیت ایجاد کنیم.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور افزود: هجرت همه زنجیرها را از انسان باز می‎کند تا بتواند در مسیر آل الله گام بردارد و از این رو شهدا مهاجر آل الله نامیده می‎شود.

تقوی با بیان اینمه منزل سوم شهید منزل جهاد است گفت: منزل جهاد منزل باشکوهی است چرا که شهید در برابر متجاوزان و دشمنان مورد تهاجم قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه یک درب بهشت به سوی مجاهد آل آلله در جهاد باز می‎شود گفت: شهید در این منزل زره تقوا پوشیده و در برابر همه تجاوزات مردانه ایستاده است.

وی با بیان اینکه بهشت در زیر شمشیر مجاهدان است، اظهار کرد: سپاه سرافراز و بسیج دریادل امروز در این جایگاه والا قرار گرفتند و عزت این نظام و ملت وابسته به ایثار و رشادت‎های این مجموعه عظیم است.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: اگر از منزل جهاد بگذریم به منزل شهادت می‎رسیم و سالک آل الله باید از میان میدان‎های مین عبور کند تا به شهادت برسد.

تقوی با بیان اینکه شهادت به سادگی به دست نمی‎آید، افزود: شهدا عارفان و سالکان آل الله هستند.

وی تاکید کرد:هیچ نقاشی نمی‎تواند صحنه زیبا شهادت را بر سینه تاریخ نقش بزند و اینجا جایی است که تنها خدا باید آن را توصیف کند و اولیا الله باید درباره این صحنه سخن بگویند.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امام علی (ع) بهترین مرگ‎ها و مردن‎ها را شهادت دانست و افزود: هیهات من الذله شعار انقلابی ما است که ملت ما با این شعار پیروز شده و راه شهدا را ادامه داده است.

تقوی ادامه داد: شهدا نهال نظام اسلامی را با رهبری و هدایت‎های امام بزرگوارمان با خون قلبشان آبیاری کردند و پشت سر ولایت ایستادند و گفتند که اماما از تو به یک اشاره و از ما به سر دویدن.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بود که مسیر مرده را زنده و با دم مسیحایی خود این کشور که جزیره ثبات استکبار بود به آتشفشان تبدیل کرد گفت: امام راحل نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد و بینی استکبار را به خاک مالید و این پرچم امروز به دست فرزندی صالح قرار داره و توانسته موج بیداری را در آن طرف مرزها ایجاد کند.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور حزب الله را فرزندان انقلاب دانست و افزود: روحیه عزت‎خواهی و عزت‌طلبی با تاسی از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی متجلی شده است.

تقوی با بیان اینکه امروز بحرین به پا خواسته و ملت مسلمان افغانستان مقاومت کرده و آنهایی که سعی کردن خط مقاومت را بشکند با همت شما بسیجیان و سپاهیان رفتند مشورت دادند و خط مقاومت را حفظ کردند.

وی ادامه داد: امروز دنیا نمی‎تواند به سادگی برای سوریه تصمیم بگیرد و این انقلاب بود که جهاد اسلامی را در فلسطین به وجود آورد و رژیم صهیونستی نتوانست غزه را حذف کند.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور افزود: انقلاب اسلامی انقلاب مظلومان است و هر مظلوم که در هر نقطه از جهان باشد انقلاب اسلامی از آن حفاظت خواهد کرد و هر جایی که انسانی بخواهد با معیارهای انسانی زندگی کند از آن حمایت خواهیم کرد.

تقوی با بیان اینکه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم افزود: راه ما راه وحدت است و با وحدت و یکپارچگی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اگر فردی در گوشه و کناری از این کشور حرف‎های تفرقه‎انگیز می‎زند این خارج از مسیر ولایت است.

وی افزود: ۹۰۰ امام جمعه در کشور داریم و استان گلستان نمونه وحدت شیعه وسنی را به نمایش گذاشته است.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه بیان داشت: نماینده ولی فقیه در استان گلستان با فکر ترغیبی سعی کرده مسائل را دنبال کنند و منویات مقام مظعم رهبری را نیز مردم باید به واسطه ایشان بشنوند و عمل کنند.

تقوی با بیان اینکه تفرقه نباید مشکلاتی در کشور ما ایجاد کند، افزود: امروز وهابیت تکفیری درصدد جدایی و تفرقه است و این گروه عامل تفرقه است و باید هوشیار و هوشمند باشیم.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا در راستای فرهنگ‎سازی ایثار و شهادت است و مسئولیت ما پاسداری از آنها است، افزود: امروز همه جنایاتی که در منقطه و جهان اسلام اتفاق می‎افتد کار آمریکا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.