مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی مهم‌ترین رویکرد موسسات و شرکت­‌های اقتصادی آستان قدس رضوی است.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی مهم‌ترین رویکرد اقتصادی ما است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: مجموعه­‌های اقتصادی وابسته به آستان قدس رضوی باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری هر چه بیشتر موقوفات برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اجرایی کردن سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید ملی و توان داخلی بیان کرد: معظم‌له در بند ۷ حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی به سامان بخشیدن به بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی و انضباط قانونی آن­ها تاکید فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل اقتصادی باید این نکات مورد توجه قرار گیرد و بستر لازم برای تحول و بهره‌وری هر چه بیشتر فراهم شود. اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان و نیروهای داخلی و توجه به تولید ملی با حمایت از صنعت و راه برون رفت از رکود در شرایط فعلی اقتصادی کشور است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با برشمردن وی‍ژگی­های مدیران از منظر حضرت علی(ع) تصریح کرد: داشتن دانش و اطلاعات کافی در حوزه مسئولیت، حاکمیت ضابطه بر روابط، قانونمداری و انتقادپذیری از مولفه های لازم و کلیدی کارگزاران نظام اسلامی است که امیرالمومنین(ع) خودشان عامل و متخلق به این خصوصیات حسنه بودند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حفظ درآمد پایدار برای موقوفات، استفاده از نخبگان و دانش روز در شرکت‌­ها و موسسات اقتصادی وابسته، ایجاد بسترهای ورود سرمایه‌گذاری و حمایت از کار و سرمایه داخلی از مهم‌ترین محورهای مورد تاکید تولیت آستان قدس رضوی است که امیدواریم با همکاری خادمان امام رضا(ع) در سنگر فعالیت‌های اقتصادی بتوانیم برای اجرایی شدن آن­ها گام‌های اساسی و موثر برداریم.

بختیاری با تقدیر از خدمات فرهاد قبادی مدیرعامل پیشین سازمان اقتصادی رضوی، گفت: از تجارب ارزشمند ایشان در هیئت مدیره سازمان اقتصادی بهره خواهیم برد.

در این مراسم، حکم تولیت آستان قدس رضوی برای مدیر عامل و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی توسط قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به مهندس محمدرضا عطارزاده اعطا شد.

محمدرضا عطارزاده متولد ۱۳۳۸ است و در کارنامه خود سابقه حضور در هیئت علمی دانشگاه، معاونت آب وزارت نیرو در دولت‌­های نهم و دهم، مدیرعاملی شرکت ساتکاپ وزارت نیرو و همکاری در تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) را داراست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.