اگر خسارت در حد متعارف باشد از طریق بیمه جبران می‌شود، بدین‌صورت حدود 20 درصد مبلغ را کشاورز می‌دهد و بقیه آن را نیز صندوق بیمه تأمین می‌کند و درصورتی‌که خسارت جدی تشخیص داده شود باید آن را صندوق بحران حمایت کند.

قیمت برنج افزایش چندانی نداشته است

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سال جاری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج تولید شده و قیمت این محصول افزایش چندانی نداشته و متعادل است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عباس کشاورز عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سرمای اخیر در کمتر از یک هفته، درجه حرارت برخی مناطق از حدود مثبت 9 و مثبت 12 به منفی 16 درجه سانتیگراد سقوط کرد.

وی افزود: گیاهان کاشته شده معمولاً مقاوم به سرما هستند، اما سرمای ناگهانی باعث یخ‌زدگی گیاهان و ایجاد خسارت می شود و مقاومت آن به سرما دیگر تأثیری در این خصوص ندارد.

توزیع بذر رایگان میان کشاورزان خسارت دیده

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه دولت به کشاورزانی که مزارع آنها آنان آسیب‌دیده است؛ بذر رایگان می‌دهد ادامه داد: برآورد خسارت طبق قانون بر عهده کمیته حوادث غیرمترقبه قرار گرفته است که این کمیته نیز زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند بنابراین ما مسئول نیستیم.

وی درباره نحوه پرداخت غرامت به کشاورزان نیز اضافه کرد: اگر خسارت در حد متعارف باشد از طریق بیمه جبران می‌شود، بدین‌صورت حدود 20 درصد مبلغ را کشاورز می‌دهد و بقیه آن را نیز صندوق بیمه تأمین می‌کند و درصورتی‌که خسارت جدی تشخیص داده شود باید آن را صندوق بحران حمایت کند.

کشاورز در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج در بازار گفت: در سال جاری 2 میلیون و 200 هزارتن برنج تولید شده و قیمت آن افزایش چندانی نداشته و متعادل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.