پارلمان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) لایحه منع اذان را در شهر قدس و سرزمین های اشغالی تصویب نکرد.

لایحه منع اذان در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  قدس نت امروز (چهارشنبه) گزارش داد: این قانون قرار بود امروز در کنیست رژیم صهیونیستی مطرح و توسط نمایندگان این رژیم تصویب شود، اما شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این قانون به دلیل مشکلاتی که در پیش نویس آن وجود داشت به تصویب نرسید.

موطی یوگیف عضو افراطی حزب البیت الیهودی رژیم صهیونیستی به همراه روبرت الیطوف از حزب اسرائیل بیتنا این قانون را به کنیست پیشنهاد داده اند.
قرار بود این قانون چهارشنبه گذشته در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب برسد اما به دلیل اختلافات میان ائتلاف حاکم درباره موضوع آن به تاخیر افتاد.
یعقوب لیتسمان وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز که ابتدا از مخالفان این لایحه بود، پس از آن که این ممنوعیت تنها به ساعات ۲۳ تا ۷ صبح محدود شد و کنیسه‌ها و معابد یهودی از ممنوعیت استفاده از بلندگوها برای اعلام آغاز شنبه یهودی مستثنی شدند، اعتراض خود را پس گرفت.
از سوی دیگر یک خاخام ارشد صهیونیست به دلیل وحشت از واکنش احتمالی فلسطینی ها خواستار لغو قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس اشغالی شد.
داوید لاو اعلام کرد که با قانون ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد در قدس به شدت مخالف است.
ساکنان شهر قدس اشغالی فلسطین نیز چندی پیش در اعتراض به پیش نویس قانون منع اذان به روی پشت بام های خود رفته و به صورت دسته جمعی اذان گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.