مطلب منتشرشده در خروجی خبرگزاری فارس و انتشار مجدد آن در قدس آنلاین شامل محورهای متعدد کذب و خلاف واقع و یا در بردارنده تهمت و افترا است که توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی و شفافیت اطلاع رسانی ارائه می شود.

توضیحات وزارت راه در خصوص خبر منتشر شده پیرامون مدیر کل حراست آن وزارتخانه

به گزارش قدس آنلاین، مطلب منتشرشده در خروجی خبرگزاری فارس و انتشار مجدد آن در قدس آنلاین شامل محورهای متعدد کذب و خلاف واقع و یا در بردارنده تهمت و افترا است که توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی و شفافیت اطلاع رسانی ارائه می شود.
‌۱- انتصاب رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهر سازی در ماه های نخست فعالیت دولت یازدهم در چارچوب مقررات معمول در کشور انجام شده و آنچه در خبر آن رسانه به عنوان "مخالفت وزارت اطلاعات " با این انتصاب منتشر شده، کذب محض و قطعاً خلاف حقیقت است.
‌۲- بکار گیری بازنشستگان، به موجب قوانین اداری و استخدامی کشور و دیگر قوانین موضوعه، مستلزم روندهای قانونی خاص از جمله تصویب هیأت محترم وزیران است و همین روندهای قانونی در خصوص این انتصاب، دقیقاً منطبق بر مقررات کشور اعمال شده است.
‌۳- عضویت در هیأت مدیره بعضی شرکت ها که به عنوان دیگر تخلف در خبر منتشره؛ ادعا شده، مربوط به سالهای پیش از فعالیت در وزارت راه و شهرسازی و ضمناً به عنوان نماینده حقوقی شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در این چند شرکت و البته در بازه های زمانی متفاوت بوده است و پس از انتصاب ایشان در مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی، از عضویت در هیأت مدیره کناره گرفته و نفر جایگزین معرفی و پس از انجام روال اداری منصوب شده است.
‌۴- ادعای مطرح شده در خبر مربوط، مبنی بر خرید و فروش سهام در بورس از سوی رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی، کذب محض است و متأسفانه با توجه به نحوه طرح این ادعای کذب و حاشیه سازی برای این دروغ با این مضمون که ایشان پس از "خرید سهام شرکت‌ها در بورس پروژه‌هایی را در وزارت راه به این شرکت‌ها برای انجام واگذار می‌کند و سپس سهام این شرکت‌ها را با قیمت چند برابر به فروش می‌رساند" خبر آن رسانه  را مبتلا به کذب مضاعف ساخته و به علاوه مصداق بارز تهمت و افترا است.
بنا بر اصول اخلاقی، حرفه روزنامه نگاری، توصیه می‌شود قبل از انتشار هر مطلبی و ایجاد هرگونه شائبه و تهمت و افترایی، برای اثبات صحت ادعاها و یا مطالب تهیه شده با مرکز ارتباطات و روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی تماس گرفته شود تا اطلاعات دقیق موضوع در اختیار قرار گیرد و انتظار می رود به منظور جبران خسارت معنوی وارده دقیقاً موضوع بررسی، پیگیری و با متخلف یا متخلفان برخورد شود زیرا که بر اساس تبصره ٤ ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها "اقدامات موضوع این ماده و تبصره‌های آن نافی اختیارات شاکی در جهت شکایت به مراجع قضائی نمی‌باشد. " و به موجب ماده ۶۹۸  قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب با تشویش اذهان عمومی قابل پیگرد حقوقی می‌باشد.
همچینن به اطلاع شهروندان گرامی می رساند پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس NEWS.MRUD.IR روزانه اخبار و اطلاعات وزارت راه وشهرسازی را برای جلوگیری از هر گونه شائبه‌افکنی و نشر اکاذیب بر روی خروجی خود قرار می‌دهد که اصحاب رسانه و شهروندان می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار این وزارتخانه می‌توانید به آدرس اینترنتی ذکر شده مراجعه کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.