جغتای- رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی از جمع آوری ۱۰ میلیاردتومان زکات از ابتدای سال جاری در خراسان رضوی خبر داد .

۱۰ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال جاری در خراسان رضوی جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از جغتای حجت الاسلام سیدمحمدحسینی روز چهارشنبه در همایش زکات شهرستان جغتای که با حضور مودیان زکات و نیز جمعی از خیرین تشکیل شده بود  افزود: اولویت ما در دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد این است که تمام زکات جمع آوری شده صرف امور محرومین می شود .

وی با اشاره به مصارف زکات جمع آوری شده تصریح کرد: ۱۰۰ درصد زکات جمع آوری شده صرف امور محرومین می شود و کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات نقش مدیریتی این کار را برعهده دارند.

وی یادآورشد: ما در خصوص جمع آوری زکات محرومین امسال رشد ۲۰ برابری را نسبت به سالهای گذشته داشته ایم و شهرستان جغتای نیز در این زمینه رشد ۵۰ برابری را در جمع آوری زکات محرومین داشته است.

رئیس شورای زکات خراسان رضوی با اشاره به  فرهنگ سازی زکات ادامه داد: خوشبختانه اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده که از جمله این اقدامات می توان به تبلیغات ائمه جمعه از تریبون های نماز جمعه ، مبلغین مذهبی در روستاها ، نصب بیلبورد و بنر های تبلیغاتی و دیوار نویسی و نیز تشکیل ستاد های فرعی زکات در روستاها اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از همکاری نکردن دولت در خصوص حذف تشویقی زکات اظهار داشت: متاسفانه ۲ سال است که دولت هیچ حمایتی را در خصوص تشویقی زکات نداشته است چرا که تشویقی زکات باعث استقبال بیشتر مردم در پرداخت زکات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.