مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بی توجهی انسان‌ها به زیست بوم، گفت: جریمه شکار حیوانات در کشور افزایش یافت.

جریمه شکار حیوانات در کشور افزایش یافت/جریمه شکار پلنگ ‌۸۰ میلیون تومان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی تیموری در دومین نشست پرداخت بیمه خسارات پلنگ به دامداران محلی، اظهار داشت: اکنون در همه جای دنیا شاهد کاهش حیات وحش هستیم که در این روند زیاده خواهی انسان نقش مهمی دارد.

وی افزود: پلنگ حیوان و گونه ای ارزشمند است که نباید به قلمرو آن تجاوز کرد زیرا این حیوان سریع به دفاع می‌پردازد که باید روستاییان و دامداران به این امر توجه کنند.

تیموری تصریح کرد: هر 20 دقیقه یک گونه از بین می‌رود که در راس پلنگ و یوزپلنگ ایرانی بیشتر در خطر هستند انسان به عنوان یک موجود جزیی از این تنوع زیستی است که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارند.

وی بیان کرد: در ابتدای سال 94 با مصوبه شورای عالی محیط زیست، جریمه شکار پلنگ از پنج میلیون به 80 میلیون تومان رسید که اکنون با اقدام ارزشمند بیمه ما " خسارت دامداران به 27 دامدار پرداخت شد.

این مسئول سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرحله نخست پرداخت بیمه مرداد امسال در استان بوشهر،54 فقره پرداخت شد و در مرحله دوم استان گیلان، مازندران، یزد و ایلام صورت گرفت که بیشترین پرداخت مربوط به مازندران است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های بیمه در انتظار بیمه کردن گونه‌های دیگر مانند خرس قهوه ای و خرس سیاه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.