نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی بیان شرط اصلی اصلاح امور و دسترسی به مسیرهای اصلح است.

اصرار دارم مسائل مالی تمام قوا شفاف بیان شود/ اجازه نمی‌دهیم مجلس را به توپ بندند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمود صادقی عصر امروز در همایش «حاکمیت قانون و آزادی‌های سیاسی» به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شیراز اظهار داشت: شاهین ترازوی عدالت باید هر دو سویه را برابر ببیند و در اجرای عدالت احساس نشود تمایلی به طرفین وجود دارد.

وی افزود: آزادی مطبوعات در کنار سه قوه رکن چهارم استقرار مردمسالاری است و تثبیت حاکمیت است.

این نماینده مجلس مدعی شد: مسئول گسترش ماهواره صداوسیماست که با حاکمیت سانسور فضا را برای بوق‌های استکباری باز کرده است.

صادقی اضافه کرد: وقتی در صدا و سیما چنین رویکردی هست به طور قطع شاهد پیشگامی آن برای حذف برخی چهره‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید آزادی بیان وجود داشته باشد تا بتوان سخن را بیان کرد و مخاطب بهترین سخن را برگزیند.

در این جلسه علیرغم اطلاع‌رسانی دقیق، طیف‌های دانشجویی مختلف حضور یافته بودند و با شعارهای موافق و مخالف سخنان صادقی را همراهی می کردند وهمچنین برخی از فعالان سیاسی دارای سوابق قضایی نیز در جلسه حضور داشتند و تعدادی از دانشجویان عکس‌های از روسای جمهور قبلی و فعالان ملی و مذهبی را در دست حمل می‌کردند.

اجازه نمی‌دهیم مجلس را به توپ بندند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت اصلاحات بیشترین درصد از موفقیت را در اجرای برنامه سوم توسعه داشت و دولت‌های نهم و دهم کمترین پایبندی را به برنامه توسعه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دیروز در دادگاه ویژه روحانیت شکایتی تنظیم کردم و همچنان اصرار دارم مسائل مالی تمام قوا باید شفاف بیان شود.

صادقی با اشاره به این که مجلس یادگار دکتر مصدق و شهید مدرس است، بحث احضار خود به قوه قضاییه را غیرشخصی کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم کسانی نیات خود را پشت دفاع از نظام و ارزش‌ها پنهان کنند و به کشور لطمه بزنند و دوباره مجلس را به توپ بندند.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنده از مسئولان قوه قضاییه درخواست دیدار داشتم که با آن موافقت نشد و در شرایط فعلی برای من بحث شخصی نیست بلکه دفاع از حیثیت مجلس است و در این جبهه جان خود را بر کف دست گرفته از مجلس خانه ملت که میراث ستارخان‌ها و باقرخان‌ها است دفاع می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.