مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاصلاب کشور گفت: با افزایش اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی در لایحه بودجه زمینه اجرای طرح های عمرانی و آبرسانی تقویت می شود.

اعتبارات لایحه بودجه سال آینده در بخش آبفا افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و اعضا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن باغستان گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارد اما با چالش هایی نیز مواجه است که باید برای حل آن اقدام کرد.

جانباز بیان کرد:دربودجه سال اینده از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای برای تامین آب وضعیت بهتری داریم و میتوان امیدوار بود طرح های بیشتری در این حوزه عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآورشد: نگاه ویژه دولت در تامین آب، محیط زیست و توسعه شبکه ریلی جدی است وخوشبختانه برای ایجاد مجتمع های آب روستایی ازمحل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی پیش بینی شده که تخصیص خواهد یافت.

جانباز گفت: در لایحه بودجه هم دربخش آب شرب روستایی اعتبارات حدود ۵ برابر امسال است و در حوزه فاضلاب هم اعتبار خوبی داریم.

وی بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس می تواند برای تعیین ردیف بودجه و اجرای طرح های فاضلاب به شهرداریها کمک کند.

بحران آب جدی است/ طرح های آبی اجرایی شود

جانباز تهدید و بحران آب را در سال اینده هم جدی دانست و اظهارداشت: پیش بینی هواشناسی بیانگر آن است که درتابستان سال آینده ضمن گرم شدن چند درجه ای هوا با کمبود بیشتر منابع آبی موجه خواهیم شد که رعایت صرفه جویی و اجرای طرح های آبرسانی ضروری است.

وی گفت: امیدواریم با تصویب بودجه های مورد نیاز شرکت های آبفای شهری وروستایی در موقع مناسب و قبل از هرگونه بحرانی با اجرای طرح های توسعه برای تامین نیازهای مردم اقدام مناسب صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.