زنجان- بتازگی مصوبه‌ای به صورت محرمانه درخصوص موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به زاینده رود از سوی دولت ابلاغ شد که این امر واکنش نمایندگان استان خوزستان را به دنبال داشت.

دولت از تبعیض برای انتقال آب به دیگر استان‌ها پرهیز کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نمایندگان خوزستان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور با این عنوان که چرا وی در این مصوبه فقط تأمین آب یک نقطه خاص را مدنظر دارد، گلایه خود را بیان داشتند و نیز از رئیس مجلس لغو مصوبه محرمانه دولت در این خصوص را خواستار شدند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: از دولت انتظار می‌رود که اگر مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود، آن را به صورت شفاف بیان کند.

علی وقف چی تصریح کرد: نباید پشت پرده تصمیم‌هایی صورت بگیرد و به اطلاع نمایندگان مردم نرسد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم مسؤولان درخصوص انتقال آب به دیگر استان‌ها باید با کار کارشناسی، علمی و عقلانی توأم باشد و از تبعیض و تعصب پرهیز شود.

وی با اشاره به تأمین آب زاینده رود اظهار داشت: نمایندگان اصفهان برای انتقال آب به زاینده رود تلاش می‌کنند، اما نباید وضع به گونه‌ای پیش برود که استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان به بیابان تبدیل شود.

وی افزود: موضوع تأمین آب زاینده رود به کمیسیون ارجاع شده و بخشی از بررسی‌های لازم صورت گرفته، اما هنوز گزارش نهایی اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان خوزستان باید موضوع را به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ارجاع دهند تا بررسی‌های ضروری صورت بگیرد و با کار کارشناسی به دور از احساسات موضوع حل شود. وی یادآور شد: در اغلب کشورها حدود ۵۲ درصد جمعیت در کنار رودخانه مستقر هستند، اما در کشور ما حدود ۱۰ درصد از جمعیت در کنار منابع آب و رودخانه ساکن هستند و هزینه‌های زیادی برای انتقال آب صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.