ایلام- استاندار ایلام گفت: همایش بزرگ اربعین یک پدیده معنوی و فرهنگی بی بدیل در جهان اسلام است و بیش از پیش موجب اتحاد و همبستگی تشیع می شود.

همایش اربعین پدیده ای بی بدیل در جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تقدیر از تلاش های بی وقفه همگان در ایام اربعین، زحمات جامعه خبری را در این مدت بسیار ارزشمند و ستودنی دانست و اظهار داشت: تمام هم و غم ما در ایام اربعین این بود که در زمینه تردد، اسکان، تغذیه و پذیرایی از زائران به نحو احسن انجام وظیفه نماییم.

وی با بیان اینکه در این مدت جلوه های بسیار زیبا و با شکوهی از خلوص، ارادت و معنویت مردم زائرنواز استان ایلام و زوار عزیز به چشم می خورد، افزود: یکی از شهروندان مهرانی علاوه بر اینکه تمام فضای کل ساختمان را در اختیار زوار قرار داده بود، در محوطه منزل خود نیز با برپایی چادر؛ موجی از صفا، صمیمت و معنویت بین مردم و زوار را رقم زده بود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه زنان استان ایلام بویژه زنان مهرانی نیز همپای مردان در این همایش بزرگ معنوی نقش آفرینی های ارزشمندی ایفاء کردند که زبان و قلم از توصیف این معنویات عاجز است، بیان داشت: در ایام اربعین تمام مردم استان ایلام و شهرستان های تابعه هر آنچه که داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و جانانه و عاشقانه در خدمت زائران حضرت سیدالشهداء(ع) بودند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه در تلاش هستیم که با همکاری و همراهی مسئولان ارشد کشوری، مرز چیلات دهلران را تکمیل، تجهیز و بازگشایی نماییم، یادآور شد: با بهره برداری از این مرز، قطعاً در اربعین ۹۶ از حجم جمعیتی و بار ترافیکی مرز بین المللی مهران کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ستاد مرکزی اربعین مصوب شد تا دبیرخانه دائمی این ستاد در وزارت کشور تشکیل شود، خاطرنشان ساخت: با رایزنی، پیگیری و پیشنهاد استان ایلام، در ردیف اعتباری سال ۹۶ بودجه اربعین لحاظ شده است.

 رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه برای سال آینده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت های مرز بین المللی مهران در بودجه منظور شده است، تصریح کرد: تلاش خواهد شد که در شهرستان مرزی مهران شهر زائر ساخته و تمام استان ها نیز در آن مشارکت داشته باشند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه مرز مهران جذابیت های خاص خود را دارد و بیشتر زائران این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند، تأکید کرد: اگر محدودیت هایی هم از سوی مسئولان برای ورود به این مرز ایجاد می شود، صرفاً برای رفاه حال زائران است.

وی با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین یک پدیده معنوی و فرهنگی بی بدیل در جهان اسلام است، گفت: برگزاری کنگره عظیم اربعین بیش از پیش موجب اتحاد و همبستگی جهان تشیع می شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امسال بیش از یک میلیون زائر از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند، اظهار داشت: در برگشت نیز بیش از ۲۰ درصد به این جمعیت افزوده شد و از طریق همین مرز بدون کمترین مشکلاتی به کشور باز گشتند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه حذف روادید برای ورود زائران به کشور عراق، به موافقت طرف مقابل بستگی دارد، افزود: ایران اسلامی برای حذف روادید در ایام اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش هرساله جمعیت زائران به سوی مرز مهران در ایام اربعین، بایستی در زمینه زیرساخت ها تلاش بیشتری صورت گیرد، بیان داشت: تا اربعین سال آینده باید در زمینه راه های مواصلاتی و زیرساخت های مختلف، چاره اندیشی اساسی معمول گردد.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری محمدرضا مروارید استاندار ایلام و معاونین ایشان با سعه صدر و صمیمیت به سئولات متنوع خبرنگاران پاسخ گفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.