مشهد- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به مشهد گفت: روحانی داشته های دولت قبل را به نام خودش ثبت کرد و باید اذعان کرد طرح مهمی در این شهر تاکنون کلید نخورده است.

رییس جمهور اقدامات دولت قبل را به نام خودش تمام کرد/بودجه زیارت حذف شد

حجت الاسلام پژمانفر در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: مشهد مسایل و پیچیدگی متعددی دارد که باید این موضوعات در اعتبارات دیده شود.

رییس جمهور داشته های دولت قبل را افتتاح کرد

وی افزود: رئیس جمهور در سفر به مشهد مقدس کاشته‌های دولت قبل را در بحث تصفیه خانه افتتاح و به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: در حالی که قاعده بر این است هر دولتی باید یک سری کارهایی را کلید بزند تا بتواند به عنوان افتخار داشته باشد، اما متأسفانه هیچ طرح بزرگی در مشهد چه در زمینه مسایل کشاورزی، آب، خدمات و صنعت کلید نخورده است و امروز همه طرح‌های افتتاح شده در این شهر در واقع مربوط به پروژه‌های بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دولت قبل است.

وی اضافه کرد: در یک کلام در مشهد به غیر از کارهای جاری و مراقبت دولت از خودش و تأمین نیازهای حقوقی خود مانند دیگر مناطق کشور اقدام دیگری انجام نشده است.

بودجه زیارت حذف شد

وی در ادامه از زیارت به عنوان یکی از مسایل اساسی و مهم مشهد یادکرد و گفت: هر چند تلاش‌های زیادی در حوزه زیارت انجام شده است، اما این موضوع مسأله‌ای نیست که به یک مقطع خاص متکی و تمام شود، بلکه رشد جدی شمار زائران بارگاه منور رضوی و به تبع آن انتظارات برای ارایه خدمات مطلوب به زائران وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات مطلوب به زائران در زمره وظیفه مجاوران حضرت رضا(ع) است، اضافه کرد: تحقق این مهم نیازمند رشد رو به افزایش سطح خدمات و ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های مناسب است، با این همه متأسفانه در لایحه بودجه سال ۹۶موضوع زیارت حذف شده است.

تخصیص یک دهمی!

پژمانفر با اشاره به اینکه عمل به تکالیف در حوزه زیرساخت‌ها و ارایه خدمات به زائران نیازمند اعتبارات و بودجه است، تصریح کرد: تا قبل از این مقرر بود هزار میلیارد تومان ظرف چند سال به مشهد در قالب بودجه زیارت تزریق شود، در حالی که در طول این چند سال کمتر از یک دهم این رقم هزینه شده و از آن طرف باب را بسته است و البته نتیجه این می‌شود که امروز در حوزه ارایه خدمات به زائران در مشهد دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:وقتی دولت نتواند وظیفه خود را انجام دهد، نتیجه آن کاهش سطح خدمات است، ضمن اینکه یک نارضایتی عمومی در موضوع زیارت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به سهم بودجه‌ای خراسان رضوی در لایحه بودجه سال ۹۶ اظهار داشت:در خصوص اعتبارات استان انتظار این بود که قدری واقع بینانه و جدی‌تر مسایل استان بخصوص مشهد مورد توجه قرار گیرد.

بی توجهی نسبت به مسایل حاشیه شهر

وی با اشاره به اینکه موضوع زیارت در لایحه بودجه سال ۹۶ حذف شده است، گفت: موضوع دیگر بحث حاشیه‌های شهر مشهد است. امروز برای مسأله کشف رود و مشکلاتی که در این ارتباط وجود دارد، باید اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد:هر چند در حوزه کشف رود شهرداری مشهد پای کارآمد و اقدام‌های خوبی را در این خصوص انجام داد، اما برای ادامه کار دولت باید به عنوان حاکمیت سهم خود را بیاورد تا همه فشار متوجه مردم نباشد.

پژمانفر یادآورشد: امروز یک بی توجهی نسبت به مسایل حاشیه شهر مشهد که یک بحران جدی است،دیده می‌شود و از سوی دیگر با اینکه بحران آب در این کلانشهر بسیار جدی است، اما اعتبارات کافی برای آب و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای حل این چالش و بحران وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه تمام اتکا در بحث آب متوجه منابع زیرزمینی و اضافه برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی است،گفت: دلیل این مسأله این است که گزینه مناسب دیگری به عنوان جایگزین برای استفاد مناسب و تأمین آب مشهد صورت نگرفته است. اگر از این مشکل اساسی براحتی عبور شود، در آینده دچار بحران بسیار شدیدتری خواهیم شد.

پژمانفر با بیان اینکه امروز وضعیت خراسان رضوی و مشهد در بحث آب بحرانی است،گفت:اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در آینده این بحران شدیدتر خود را نشان خواهد داد که قابل جبران نیست.

اختصاص اعتبار برای مشهد ۲۰۱۷ در سال

وی درباره تفاوت سهم بودجه‌ای استان در لایحه سال ۹۶ با بودجه سال جاری یادآورشد: جمع بندی سرجمع عدد و رقم سه بودجه استان در لایحه بودجه سال ۹۶ را اکنون ندارم.

وی افزود: به هر حال استان در آستانه مشهد ۲۰۱۷ قرار دارد و در این خصوص در شرایطی قرار داریم که اقتضا می‌کند اعتبارات بیشتری در بخش مشهد ۲۰۱۷ در نظر گرفته شود که البته باید برای سال ۹۵ هم اعتبارات بیشتری اختصاص می‌یافت که نشد.

وی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته در لایحه بودجه سال ۹۶ ویژه مشهد ۲۰۱۷ تصریح کرد: در این خصوص اعتباراتی در نظر گرفته شده که بخشی برای عمرانی و عددی نیز برای جاری است و البته موضوع مهم این است که در عمل چه میزان از این اعتبارات تخصیص یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.