ایلام- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر و با عنایات وی‍‍‍ژه حضرت سیدالشهدا(ع) و به برکت اربعین حسینی و قدوم زائرین عتبات عالیات، نام ایلام و مهران جاودانه و جهانی شد.

به برکت اربعین حسینی؛ نام ایلام و مهران جاودانه و جهانی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین کلانتری عصر روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین که با حضور استاندار در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تجلیل از حماسه آفرینی های آحاد مختلف مردم استان ایلام و مسئولان کشوری و استانی در خلق همایش بزرگ اربعین، اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی به سادگی با بازگشایی یک مرز موافقت نمی کند و ایجاد، تکمیل و تجهیز این مرزها و صدور مجوزهای لازم، نیازمند موافقت ملی و اجازه کشور مقابل است.

وی به افزایش جمعیت زوار و نزدیکی مرزهای ایلام به عراق اشاره کرد و افزود: امیدواریم که با حمایت، هدایت و موافقت مسئولان ایرانی و عراقی، تا اربعین سال آینده زمینه بازگشایی مرز چیلات در دهلران را فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه داشتن روادید، مجوز ورود به یک کشور است و آن کشور باید حذف ویزا را بپذیرد، ‌ بیان داشت:‌ تاکنون طرف عراقی اجازه ورود به زائران بدون ویزا را نداده است.

 حسین کلانتری با اشاره به اینکه چنانچه روادید حذف شود، جمعیت بی شماری به سمت ایلام و مهران رهسپار می شوند، یادآور شد: در صورت حذف روادید، لازم است که چندین برابر وضعیت کنونی، در استان ایلام و مهران، زیرساخت اساسی ایجاد شود.

وی خاطرنشان ساخت: همه مسئولان ارشد نظام باور و یقین دارند که مرز مهران؛ دروازه اصلی، مرز اول و گذرگاه امن و نزدیک عتبات عالیات است.

جانشین و سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه رسانه ها چشم بینا، ناظر واقعی، محرم و امین جامعه هستند، تصریح کرد: خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزاریم که امسال علی رغم حضور همزمان بیش از ۲۰۰ هزار زائر بدون ویزا در مرز مهران و مسدود بودن مرز، هیچ حادثه حاد و تلخی برای زائران ایجاد نشد.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه امسال با تدابیر شدید طرف عراقی، طی چند روز مرز مهران بسته شد و نارضایتی هایی را موجب گردید، تأکید کرد: علی رغم تلاش همه مسئولان ارشد کشوری و لشکری، برای بازگشایی مجدد مرز مهران، متأسفانه توفیقی حاصل نشد و به همین خاطر تعدادی از زائران نتوانستند به سعادت زیارت نائل شوند.

 وی به پیشینه تاریخی ۱۲ هزار ساله و مرزداری ۸ ساله مردم ایلام اشاره کرد و گفت: این پیشنه ارزشمند تاریخی و مرزداری جانانه نتوانست آنچنان که شایسته و بایسته است، استان ایلام را به ایران و دنیا معرفی کند اما خوشبختانه در چند سال اخیر و با عنایات وی‌ژه حضرت سیدالشهدا(ع) و به برکت اربعین حسینی و قدوم زائرین عتبات عالیات، نام ایلام و مهران جاودانه و جهانی شد.  

گفتنی است، در پایان این نشست خبری محمدرضا مروارید استاندار ایلام و معاونین ایشان با سعه صدر و صمیمیت به سئولات متنوع خبرنگاران پاسخ گفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.