مشهد- استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیازهای حوزه پژوهش با اتکا به بودجه های دولتی برطرف نمی شود، گفت: وقف می تواند پشتوانه پایداری برای تامین منابع مالی حوزه پژوهش و فناوری باشد.

نیازهای حوزه پژوهش با اتکا به بودجه های دولتی برطرف نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان شامگاه چهارشنبه در مراسم پایانی جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجرای طرح وقف جمعی در خصوص علم و فناوری را آغاز کرده تا از این طریق ضمن ترغیب مردم به وقف سرمایه مورد نظر برای انجام کارهای پژوهشی و فناورانه را نیز تامین کند.

وی افزود: در این طرح هر فردی با هر توانمندی اقتصادی می تواند در نهضت مبارک وقف در حمایت از توسعه پژوهش و فناوری شرکت کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تجاری سازی ظرفیت های پژوهشی گفت: برای تحقق این مهم توجه جدی به مراکز رشد و تحقیقاتی ضروری است تا بتوان حداکثر بهره وری را از پژوهش ها داشت.

وی افزود: نیروی انسانی توانمند و نخبه از ظرفیت های بالقوه بخش پژوهش و فناوری استان است که باید با برنامه ریزی مناسب حمایتی این ظرفیت را به فعلیت رساند.

وی با اشاره به توانمندی و دستاوردهای پژوهشی ویژه دانشگاه های شهرستان های استان گفت: تاکنون تمرکز توجه به دانشگاه های مراکز استانها در کشور بوده است.

رشیدیان اضافه کرد: در بازدید از چندین دانشگاه در شهرستان های استان دریافتیم که بسیاری از جوانان نخبه و پژوهشگر در شهرستان ها آثار پژوهشی برجسته ای دارند که اجرای آنها علاوه بر توسعه استان برای رفع مشکلات در سطح کشور نیز چاره ساز است.

وی تاکید کرد: مهمترین و موفق ترین طرحهای پژوهشی کاربردی استان تاکنون در خصوص ابرایشم و زعفران بوده که ظرفیت ارائه در سطح بین المللی را نیز دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت آمیز بودن نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان گفت: برگزاری این نمایشگاه در سه سال اخیر فرصت تمرینی برای فعالان دانشگاهی، صنعتی و دستگاه های اجرایی بوده تا در رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ این نمایشگاه را در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنند.

رشیدیان خاطر نشان کرد: مشهد دارای ظرفیت علمی تاریخی، حوزوی و دانشگاهی بالایی است که قابلیت مطرح شدن در سطح جهان اسلام را دارد و با پیشینه علمی و ظرفیت های بالای پژوهشی خود می تواند در بین کشورهای اسلامی صاحب نام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.