مشهد- مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: امروز بر خلاف گذشته از نظر دولت یازدهم و مسئولان وزارت کشور همانگونه که ایجاد ممانعت و محدودیت در سخنرانی علی مطهری بد است ایجاد محدودیت در سخنرانی یک چهره اصولگرا نیز نامطلوب تلقی می‌شود.

ایجاد محدودیت برای سخنرانی چهره های اصولگرا نامطلوب است

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین رضازاده روز چهارشنبه در نشستی در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: امسال در ایام روز دانشجو فقط سه مراسم سخنرانی در سطح کشور لغو شد، این پذیرفته نیست که حتی یک مراسم دارای مجوزهای قانونی لغو شود.

وی افزود: شش مراسم دیگر هم با وجود دریافت مجوزهای لازم اما به خاطر عدم امکان حضور سخنران برگزار نشد. سایر سخنرانی‌ها در همه گرایش ها به خوبی برگزار شد و مراسم روز دانشجو در آرامش، با نشاط خاص در میان دانشجویان توام با روحیه آزادیخواهی، استقلال طلبی و صداقت برگزار شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در این میان، در فضای مجازی گزارش‌هایی مبنی بر لغو برخی مراسم دارای مجوز پخش شد در حالی که اینگونه نبود. در برخی از این موارد ناهماهنگی‌ها و ارائه نشدن به موقع درخواست برگزاری مراسم و تشکیل نشدن نشست هیات نظارت دانشگاه و مانند آن مانع از صدور مجوز شده است.

وی گفت: صدور مجوزهای این جلسات و نشست‌ها بر عهده هیئت نظارت دانشگاه است. با این حال به عنوان کارگزار وزارت کشور حاضر به سختگیری به هر دلیل در اعطای مجوزها نیستیم و به همان میزان که موافق نیستیم سخنرانی علی مطهری لغو شود همان اندازه مخالفیم در ارائه مجوز به علیرضا زاکانی تعلل شود.

لغو و ممانعتی از برگزاری سخنرانی ها نداشتیم

وی در خصوص برگزار نشدن سخنرانی روز گذشته زاکانی در دانشگاه رشت هم گفت: از دیدگاه ما خوب نیست به کسی که مسئولیتی در مجلس و یا دولت و مانند آن داشته اجازه و فرصت سخنرانی داده نشود.

رضازاده افزود: این نگرش در میان همکاران ما، مسئولان دانشگاه‌ها و مدیریت‌های مختلف باید حاکم باشد و شرایط و فرصت سخنرانی برای هر چهره سیاسی با هر گرایش فراهم شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه رشت هم اصغرزاده و زاکانی همزمان درخواست سخنرانی داشتند که هیئت نظارت دانشگاه به صورت مناظره مجوز صادر کرد اما به دلیل عدم پذیرش بسیج دانشجویی برای حضور در این مناظره در مجموع برنامه لغو شد.

رضازاده به برخی فضاسازی‌های در این موضوع اشاره و بیان کرد: در سخنرانی‌های روز ۱۶ آذر امسال به هیچ وجه لغو یا ممانعت از برگزاری برنامه‌ها را نداشته‌ایم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: موردی از برهم زده شدن مراسم ۱۶ آذر که بدترین شکل لغو برنامه‌هاست نیز رخ نداده است.

نگرانی فعالیت گرایش های سیاسی مختلف نگرانی ذهنی است

وی اظهار کرد: در انتخابات این فضای یکسان و آزاد برای برنامه‌ها اهمیت و حساسیت بیشتری می‌یابد ضمن آنکه اسفند پارسال انتخاباتی بسیار موفق با شاخص‌هایی برجسته در بهترین شرایط امنیتی و با نهایت همدلی برگزار شد.

رضازاده افزود: پیرامون انتخابات آتی نیز تاکید همه مسئولان نظام و دولت بر آن است که انتخاباتی قانونمند، سالم و امن برگزار و شرایط مساوی برای فعالیت احزاب، گروه‌ها و جریان های سیاسی فراهم شود.

وی گفت: در زمینه فعالیت افراد و گروه‌ها با گرایش‌های سیاسی مختلف دغدغه و نگرانی عینی وجود ندارد و بیشتر این نگرانی‌ها ذهنی است.

تخریب و توهین به معنای نقد نیست

وی در زمینه برخی توهین و افتراها به رئیس جمهوری در سخنرانی‌ها نیز گفت: دولت معتقد است باید فضای نقد در جامعه حاکم باشد زیرا این نقد به اصلاح امور کمک می‌کند اما تخریب، توهین و تهدید به مسئولان به ویژه روسای سه قوه عناوین مجرمانه دارد و جرم محسوب می‌شود.

رضازاده افزود: اگر فرد یا افرادی توهین کنند باید پاسخگو باشند. این ظرفیت تعامل و گذشت مقامات به ویژه رئیس جمهوری نباید موجب شود هرکس هر آنچه خواست بگوید ضمن آنکه اگر خود مقامات پاسخی ندهند قوه قضاییه و دادستان به عنوان مدعی‌العموم می توانند به موضوع وارد شود.

وی ادامه داد: فلسفه تفکیک قوا نیز همین امر است که قوه قضائیه بعنوان ملجا و مامن همه آحاد مردم با هر گرایش و تفکر سیاسی از تضییع حق افراد جلوگیری کند. یک اصلاح‌طلب نیز همچون سایرین حق دارد انتظار داشته باشد حقوق وی از سوی حاکمیت و مدعی العموم تامین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.