مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی گفت: برای نخستین بار امسال تصمیم گرفتیم علاوه بر صنعتگران تحت پوشش کارگاه‌های صنایع دستی، به افرادی که به عنوان هنرمند به تنهایی به این حرفه می‌پردازند و کار تولید می‌کنند، کارت شناسایی منفرد بدهیم.

خبر خوب برای فعالان صنایع‌دستی که تنها کار می‌کنند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم،  فریدون میرزالو با اشاره به اینکه برای نخستین بار 2700 نفر از فعالان صنایع دستی، کارت شناسایی صنعتگری دریافت کرده اند و این تعداد تا پایان سال جاری به هفت هزار نفر خواهد رسید، اظهار داشت: این موضوع کمک می‌کند تا هنرمندان و فعالان زیادی که امکان راه اندازی کارگاه ندارند یا تحت پوشش بیمه و کارگاه نیستند مثل دانشجویان این رشته و دیگر علاقه مندان بتوانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند.

میرزالو تاکید کرد: مجموعه مجوزهایی که از سال 1385 صادر کرده ایم، 308 هزار و 865 فقره است و آخرین آمار اشتغال ایجاد شده در همین بازه زمانی 332 هزار و 255 نفر را شامل می شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور ادامه داد: یکی از مشکلات صنایع دستی کشور، پراکندگی زیاد صنعتگران و نبود کارگاه های بزرگ سفارش پذیر است.

وی افزود: برای رقابت در بازارهای جهانی به تولیدکننده های بزرگ نیاز داریم یعنی کسانی که شرکت تاسیس و بازاریاب و فروشنده استخدام کرده اند، در نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته اند و بدون هیچگونه نیازی به دولت سفارش‌های قابل توجهی با تعداد بسیار بالا از کشورهای مختلف بگیرند.

به گزارش میراث فرهنگی - میرزالو عنوان کرد: برای اولین بار در جشن ملی صنایع دستی در 15 آذر سال جاری، 11 تولیدکننده بزرگ صنایع دستی که رقم فروش آنها سالانه بین 20 تا 200 میلیارد ریال بود را معرفی و حمایت کردیم و امیدواریم به همین ترتیب سال های آینده تعداد بیشتری را معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: بطور قطع تعداد تولیدکننده های بزرگ صنایع دستی در ایران بیشتر از این تعداد است اما متاسفانه به رغم اینکه اینها از پرداخت مالیات معاف هستند اما بر اساس روحیه سنتی ایرانی ها، تمایلی به عنوان میزان فروش و سفارش و درآمد خود به صورت شفاف ندارند.

میرزالو یادآورشد: صنعتگرانی که علاقه مند هستند در کار خود توسعه ایجاد کنند مورد حمایت ما با پرداخت تسهیلات کم بهره قرار می گیرند، هرچند واقعیت این است که در صنایع دستی توسعه فقط بر اساس نیاز بازار و میزان دریافت سفارش انجام می گیرد و به آن وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.