خمیس الجهیناوی وزیر امور خارجه تونس با درخواست از جامعه جهانی برای تسریع حل بحران لیبی و پایان دادن به خطر گسترش درگیری ها در این کشور و تداوم این روند، تاکید کرد: برای نجات لیبی باید اقدامات لازم انجام شود.

جامعه جهانی برای نجات هرچه زودتر لیبی همکاری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارنا، الجهیناوی در دیدار با 'الیزابت باربی فرستاده ویژه فرانسه و نیز سفیر این کشور در لیبی به تمایل پیوسته تونس بر اتحادیه طرف های درگیر در لیبی صرف نظر از گرایش آنها تاکید کرد و گفت: تونس همواره بدون دخالت در امور داخلی لیبی از طرفهای درگیر خواسته است تا با گفت و گو با یکدیگر به توافق برسند.
وزیرامور خارجه تونس با بیان این که کشورش میزبان مذاکرات گفت و گوی ملی لیبی بوده است، تصریح کرد: از دولت وفاق ملی به ریاست فایز سراج که دولت قانونی لیبی است، حمایت می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی تونس از جامعه جهانی خواست تا برای نجات لیبی از خطرات ناشی از گسترش درگیری و خشونت در این کشور و تداوم این پدیده، گام های لازم و ضروری را بردارند و به مسئولیت خود پایبند باشند.
الجهیناوی یادآورشد: نبود دولتی مقتدر در لیبی به صورت مستقیم عواقب بسیار بدی برای تونس و دیگر کشورهای همسایه و نیز کشورهایی دارد که در کرانه دریای مدیتراته قرار گرفته اند.
وزیرامورخارجه تونس افزود: کشورهای اروپایی باید طرف های درگیر در لیبی را متقاعد کنند که برای جلوگیری از حرکت کشور به سوی هرج و مرج و ناآرامی و نداشتن پیروز در این درگیرها از برخی از مطالبات خود چشم پوشی کنند.
فرستاده ویژه فرانسه در امور لیبی نیز با اشاره به این که پاریس تمایل دارد تا در بازگشت ثبات و امنیت به لیبی مشارکت داشته باشد، بر ضرورت تلاش های بین المللی در جهت ایجاد یک راه حل مورد توافق گروه های مختلف در لیبی تاکید کرد.
لیبی از سال ۲۰۱۱ و سقوط معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور با بحران سیاسی روبه رو شده و به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است.
دولت در بخش غرب به ریاست فایز سراج بوده و از سوی محافل بین المللی به رسمیت شناخته می شود و دولت دیگری که تحت حمایت خلیفه حفتر فرمانده پیشین ارتش لیبی است و در طبرق در شرق این کشور فعالیت داشته و فاقد اعتبار جهانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.