عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهرها و شهر نشینان کوچک به کلان شهرها افزایش آسیب های اجتماعی را رقم زده است.

توسعه روستاها مهاجرت را کاهش می دهد/ تسهیلات قابل قبول به روستاییان ارائه دهیم

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه با رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهرها و شهر نشینان کوچک به کلان شهرها، آسیب های اجتماعی افزایش و شرایط نامطلوبی در سراسر کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، فراهم سازی امکانات به روز در شهرهای کوچک و روستاها است به طور مثال یک فرد تحصیل کرده اگر بخواهد در رشته مورد نظر خود شغلی را جستجو کند، پس از ورود به مرکز مورد نظر با حقوق و مزایای بسیار ناچیزی مواجه می شود که تنها راه پیشرفت خود را در مهاجرت به کلان شهرها و جابه جایی به مراکز اصلی می بیند.

وحدتی ادامه داد: هنوز بسیاری از روستاهای کشور از داشتن حداقل مراکز درمانی محرومند و به اجبار برای کوچک ترین بیماری به شهرها رفت و آمد می کنند که این امر موجب شده تا نسل های امروزی زندگی در روستاها را سخت و غیر قابل تحمل تلقی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تدوین راهکارهای اساسی می توانیم زیربنای ماندن روستاییان و شهرنشینان و عدم مهاجرتشان را فراهم کنیم.

وحدتی بیان کرد: با ارائه وام های کم بهره به روستاییان و فراهم کردن امکاناتی برابر با کلان شهرها می توانیم پدیده مهاجرت را کاهش دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.