مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه استکبار جز با فتنه و تزویر نمی‌تواند با ما مقابله کند بیان کرد: رسانه خاکریز نخست مقابله با دشمن است و هر زمان رسانه ها در حوزه های سیاسی و ملی حضور پر رنگ داشتند دشمن عقب نشینی کرده است.

رسانه خاکریز مقابله با دشمن است/نیروهای پایبند نظام بر گروه های غیر ارزشی فزونی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح پنجشنبه در جمع مدیران و دبیران روزنامه قدس گفت: الحمدلله تحول روزنامه قدس برای ما ملموس است، روزنامه قدس اکنون در تحلیل رسانه‌های مکتوب جزو روزنامه‌های ارزشی است و از یک جریان ژورنالیستی به یک رسانه ارزشی تبدیل شده و این وضع خوبی است و امیدواریم بهتر از این شود.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم ما متدین هستند بیان کرد: در حال حاضر  جامعه ما دو سر دارد؛ یک عده جریان ارزشی و متدین پایبند به نظام و انقلاب هستند و یک جریان را هم جریان غیر ارزشی و اپوزیسیون است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در بین این دو گروه نیز  جریانی موسوم به خاکستری وجود دارد که با شرایط زمانی به یک سمت از دو جریان کشیده می‌شوند.

وی بیان کرد: تسلط بر جریان خاکستری وابسته به شرایط و زمان است و لذا برخی اوقات جریان های غیر ارزشی با تکیه بر معیشت و یا مشکلات مالی سعی می کنند تا این جریان خاکستری را به سمت خود بکشند.

نیروهای ارزشی از ابتدای انقلاب جمعیت بیشتری دارد

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه در حال حاضر  نیروهای متدین و پابکار نظام خیلی بیشتر از اول انقلاب است افزود: در ابتدای انقلاب نیروی جان برکف پای نظام به مراتب کمتر از امروز بود به همین نسبت جریان اپوزیسیون هم به قدرت قبل که با اسلحه وارد عرصه می‌شد وجود ندارد.

رسالت رسانه تنها به ذائقه مخاطب ختم نمی شود

آیت الله علم الهدی با انتقاد از از نظر برخی مدیران رسانه مبنی بر اینکه ما مخاطب خود را داشته و برای ذائقه مخاطب مطلب می نویسیم بیان کرد: در مسئله روزنامه و رسانه، اگر  رسالت رسانه این باشد که باید خواننده خود را به هر قیمت داشته باشد به نظر می رسد نظریه قابل قبولی نیست و آن را قبول نداریم.

وی بیان کرد: همانطور که مشاهده می شود استکبار مردم را به سمت بی دینی سوق می دهد حالا اگر عده ای در این وسط دین گریز شدند آیا رسانه باید به خاطر ذائقه این مخاطبان دین گریز شود؟

روزنامه قدس رسانه امام رضا(ع) و ولایت است

وی بیان کرد: نظر مرحوم آیت الله طبسی این بود که روزنامه قدس ارگان امام رضا(ع) باشد، ما باید ببینیم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی خط امام رضا(ع) چه بوده و دقیقاً همین را دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون استکبار به جایی رسیده که جز با فتنه و تزویر نمی‌تواند با ما مقابله کند درست به مانند همان موقع که حضرت رضا(ع) با دشمنان خود درگیر بودند و شما باید ارگان سیاسی امام رضا(ع) باشید و سیره سیاسی ایشان را در حرکات سیاسی خود محور قرار دهید.

آیت الله علم الهدی گفت: امام رضا(ع) محور سیره سیاسی‌شان ولایت حاکم بود و اکنون محور ولایت حاکم رهبری است و شما باید رسانه رهبری باشید و ولایت محور همه اندیشه‌ها و رفتار شما باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط کشور دقیقا شبیه شرایطی است که امام رضا(ع) در زمان خود داشتند.

وی تاکید کرد: بازخوانی نظریات رهبری،ترویج اندیشه های رهبری باید سرلوحه کار رسانه به ویژه روزنامه قدس باشد.

روزنامه قدس پرچم دار حمایت از ولایت و محرومان است

گفتنی است در این دیدار مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری قدس با بیان اینکه این روزنامه از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار کرد: دفاع از ارزش های انقلاب، ترویج گفتمان انقلاب و ترویج منویات مقام معظم رهبری از محور های اصلی و خط مشی روزنامه قدس است.

ایمان شمسایی یادآور شد: روزنامه قدس پرچم دار حمایت از محرومان و مستضعفان است و پیگیری مطالبات این قشر از جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به ایجاد نمایندگی در تمامی استان ها و شهر های کشور بیان کرد: حضور فعال این دفاتر  و همچنین خبرنگاران این رسانه در سراسر کشور بستر ارتباطی تمامی اقشار جامعه با مسوولان را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.