رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در پرونده‌های مهم استان البرز اعمال نفوذ زیاد می‌شود، افزود: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا فشارها شکسته شود.

انتقاد از اعمال نفوذ زیاد در پرونده‌های مهم استان البرز

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای قضایی استان البرز، با اشاره به اینکه بحث حقوق شهروندی یکی از ضروریات جامعه است، اظهار داشت: پرونده‌های استان البرز با توجه به وجود واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در پرونده‌های مهم استان البرز اعمال نفوذ زیاد می‌شود، افزود: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا فشارها شکسته شود.

وی افزود: باید در بخش‌هایی که ممکن است، بار کاری قوه قضائیه را کاهش داد.

جمشیدی با اشاره به اینکه قوه قضائیه با این حجم پرونده و تخلفات با هر امکاناتی برای رسیدگی و دادرسی مشکل برایش ایجاد می شود، بیان کرد: ظرفیت‌های دولت در این حوزه زیاد است و خود می‌تواند با تخلفات مبارزه کند.

وی با بیان اینکه جنس این گونه تخلفات مجرمانه نیست، افزود: لایحه تفکیک تخلف از جرم در برنامه ششم سال جاری مصوب می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با توجه به نقش مثبت نیروی انتظامی در بحث تعزیرات، گفت: نیروی انتظامی در همکاری با تعزیرات تاکنون خوب بوده و باید بهتر عمل کند.

جمشیدی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نبود یک فرماندهی واحد است، ادامه داد: هر چه تسهیلات بیشتری برای واردکنندگان ایجاد شود، میزان قاچاق کالا کمتر می گردد.

وی با اشاره به اینکه باید در مورد قوانین ترخیص کالا در گمرک بازبینی انجام شود، بیان کرد: خلأهای قانونی در قوانین گمرک وجود دارد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه اقدامات فعلی در مبارزه با قاچاق در کشور سطحی است، افزود: باید اقدامات بنیادی، زیربنایی و قطعی در این زمینه انجام شود.

جمشیدی اظهار داشت: کارشناسان دستگاه‌های مرتبط باید به صورت انقلابی برای مقابله با قاچاق با سازمان تعزیرات همکاری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.