کرج- رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حوزه های علمیه باید شیوه دعوت نسل جدید را به نماز آموزش ببینند و فراگیری شیوه های دعوت باید درس الزامی و اجباری برای طلبه ها شود.

شیوه دعوت به نماز در حوزه و دانشگاه واحد درسی اجباری شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) محمد شهر کرج اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز که تربیت نسل آینده در اختیار افرادی است که در این دانشگاه آموزش می بینند باید شیوه دعوت نسل جدید به نماز را در قالب کتب درسی به آنها آموزش دهد.

وی ارتباط تنگاتنگ بین نسل جدید و ائمه جمعه و جماعات را ضروری دانست و گفت: باید بدانیم که با وجود این همه فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم تا بتوانیم نسل نو را دریابیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشورگفت: با گسترش فضاهای مجازی و ماهواره ها نیازمند این هستیم که هر وزارتخانه ای بودجه نماز را تعیین کند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مقام معظم رهبری همواره در خصوص بحث نماز تاکید ویژه داشته اند چرا که اگر مقوله نماز در کشور رشد نکند توسعه صنعتی، اقتصادی و سیاسی نخواهیم داشت .

وی با بیان اینکه نباید در اشاعه نماز کوتاهی صورت گیرد، گفت: همه مدیران و مسئولان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کرده و کوتاهی نشود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به اینکه نماز جماعت قوی ترین عامل وحدت است، اظهار داشت: این مساله که نماز مفاسد اجتماعی را کاهش می دهد موضوع کاملا روشنی است و اشاعه نماز موجب کاهش مفاسدی چون فروپاشی خانواده ها، سرقت، تفرقه بین لهجه ها، قومیت ها، احزاب می شود.

در ادامه این مراسم از دستگاه های برتر در امر اقامه نماز کشور تجلیل شد.

وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گروه نخست اقامه نماز قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.