هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مسائل مرتبط با تروریسم، در گزارشی از حضور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تروریست اروپایی در سوریه و عراق و تهدید آنها علیه امنیت اروپا خبر داد.

گزارشی از تعداد بالای تروریست های اروپایی در سوریه و عراق/ اتحادیه اروپا نگران تکرار حوادث تروریستی در پایتخت هایش است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "سومریه نیوز"؛ یک گزارش اروپایی فاش کرد که حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تروریست اروپایی در سوریه و عراق حضور دارند و این موضوع را تهدیدی امنیتی علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صورت بازگشت این عناصر تروریستی به کشورهای خود به حساب آورد.

براساس این گزارش که "جیل دو کرشوف" –هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مسائل مرتبط با تروریسم- آن را تهیه کرده، آمده است: "جدیدترین آمارها نشان می دهد که از مجموع جنگجویان اروپایی، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آنها کشته شده اند، ۳۰ تا ۳۵ درصد به کشورهای خود بازگشته اند و ۵۰ درصد آنها همچنان در سوریه و عراق حضور دارند. "

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا توضیح داد که تعداد تروریست های اروپایی حاضر در سوریه و عراق، در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر است.

این گزارش  روز جمعه به وزرای کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل ارائه  شد و شامل برنامه هایی برای مقابله با تهدید احتمالی این تروریست ها برای اروپا می باشد.

"جیل دوکرشوف" در گزارش خود می افزاید: "در لیبی نیز تعداد بسیار زیادی عناصر تروریستی بیگانه حضور دارند که ممکن است از تابعیت ها و روابط خانوادگی خود برای بازگشت به اروپا استفاده کنند. "

این گزارش ضمن ابراز تأسف به خاطر کندی تلگرام در مقابله با تبلیغات افراطگرایانه، تأکید می کند تروریست هایی که به اروپا بازخواهند گشت، از طریق سایت های ارتباط جمعی به ارتباط خود با گروه تروریستی داعش در مناطق نزاع ادامه خواهند داد.

در پایان گزارش مذکور آمده است که شرکت تلگرام به درخواست پلیس اروپا "یوروپل" مبنی بر حذف پیام هایی که ابلاغ شده، پاسخ نداده است و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده تا با شرکت های پشتیبان شبکه های اجتماعی و نیز شرکای خود در زمینه مبارزه با تروریسم تماس برقرار کنند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.