'کنیست' (مجلس) رژیم صهیونیستی در راستای طرح های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه این رژیم لایحه 'مشروعیت بخشیدن' به احداث چهار هزار واحد مسکونی جدید در 'کرانه غربی' رود اردن را تایید کرد.

مجلس رژیم صهیونیستی لایحه احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارنا، روز پنجشنبه گزارش داد که با تصویب این لایحه، به صهیونیست ها اجازه داده می شود، زمین های بیشتری از فلسطینیان را در کرانه غربی مصادره کنند.
قانون مذکور با وجود هشدارها و انتقادهای سازمان های بین المللی نسبت به تبعات شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی به تایید کنیست رسیده است.
لایحه مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی در کرانه غربی، برای آنکه به قانون تبدیل شود نیازمند سه مرحله بازبینی است. تصویب نهایی آن به معنای سندیت بخشیدن به حدود چهار هزار واحد مسکونی است که بدون مجوز در کرانه غربی ساخته می شوند.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی مایل است این قانون پس از شروع ریاست جمهوری 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری منتخب آمریکا به تصویب نهایی برسد.
'نفتالی بنت' وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که حامی اصلی این لایحه است، از روند تصویب آن به عنوان آغاز الحاق بخش بزرگی از کرانه غربی به سرزمین های اشغالی، یاد کرد.
تایید لایحه مذکور در حالی در کنیست رژیم صهیونیستی مطرح شد که 'آفیخای ماندلبلیت' دادستان کل این رژیم گفته است که نمی تواند از قانون امنیت دادگاه ها در باره این قانون دفاع کند. وی نسبت به نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.
از سوی دیگر 'ولید عساف' مسوول پرونده شهرک سازی و 'دیوار هائل' در تشکیلات خودگردان فلسطین، لایحه مذکور را خطرناک ترین قانونی خواند که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تا کنون به تصویب رسانده است.
وی گفت که این قانونی نژادپرستانه است و با همه قوانین بین المللی و حقوق بشری در تضاد است.
عساف افزود: ما اکنون گزینه های دیگری نیز داریم، رفتن به شورای امنیت و یا دادگاه بین المللی جنایی، زیرا این قانون نژادپرستانه با قوانین رژیم اشغالگر نیز در تضاد است.
جامعه جهانی، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه غربی را غیر قانونی و مانع اصلی در مسیر سازش بین فلسطین و اسرائیل می داند.
مقامات آمریکایی و اروپایی نسبت به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هشدار داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.