کرج- وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم در مقابل فرهنگی که غرب به عنوان لذت جویی، هیجان زندگی و تضعیف ارزش ها برای جوانان دارد، مصون سازی و ارزش ها را تقویت کنیم.

تقویت ارزش ها در برابر فرهنگ غربی ضروری است/در مسائل اجتماعی ۲۰ سال تاخیر داریم

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز با اشاره به اینکه هیچ موضوعی از آسیب های اجتماعی برای مقام معظم رهبری با اهمیت تر نیست گفت: سال گذشته تمام دستگاه ها گزارش عملکرد شش ماهه در زمینه آسیب های اجتماعی ارائه دادند که اعلام خرسندی رهبر معظم انقلاب را درپی داشت.

وی افزود: در جلسه پنجم آسیب های اجتماعی که امسال برگزار شد و علی رغم موضوعات انتخاباتی به تعویق انداخته نشد، گزارشی از امور اجرا شده و تاثیر آن مد نظر رهبری معظم انقلاب بود که این امر نیز اجرایی شد.

وزیر کشور گفت: امید است تمامی آحاد مردم در برابر مبارزه با آسیب های اجتماعی به مسئولیت سنگین خود پی برده و در این رابطه به جد اقدام کنند.

علما در رأس اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی

وی افزود: علما در راس اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار دارند و چنین موضوعاتی باید با کمک مردم و مسئولان حل شود.

وی با اشاره به لزوم سازماندهی وسیع آسیب های اجتماعی از سوی فرهیختگان و اقشار موثر جامعه، گفت: تنوع آسیب ها بسیار وسیع است و باید تک تک اقشار جامعه نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: هیات های اندیشه ورز و پروژه های ملی در خصوص کارهای توانبخشی و بهبود بخشی صورت گرفته ولی موضوع بسیار گسترده است و باید تمامی اقشار جامعه در این امر دخیل باشند.

وزیر کشور گفت: هرجا که مسایل دینی قوی بوده و اعتقاد وجود داشته، مشکلات عدیده اجتماعی کاهش یافته است.

تاکید مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی

با اشاره به یادآوری و تاکید مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی افزود: براین اساس وزرات کشور بر موضوع آسیب های اجتماعی متمرکز شده است .

وی ادامه داد: جمع آوری مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی اقدامی بود که در قالب طرحی تدوین و تقدیم مقام معظم رهبری شد.

رحمانی فضلی گفت: براین اساس جلسه ای با حضور سران قوا و تمام متولیان اجتماعی برگزار شد که مقام معظم رهبری ضرورت تشکیل این نشست را اعلام کرده بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۰ سال تاخیر در توجه به مسائل اجتماعی کشور داریم، گفت: باید این زمان توسط مسئولان جبران شود و براین اساس مقرر شد در نشست های دیگر دستگاه ها در خصوص فعالیت ها توضیح دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۵ اولویت مشخص شد که اعتیاد به مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز محور تعیین شده از سوی رهبری برای این نشست ها بود.

وی گفت: ۵۰ درصد طلاق ها در کشور ناشی از اعتیاد و ۵۰ درصد متاثر از دیگر عوامل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید مرکزیتی برای هماهنگی و برنامه ریزی صورت گیرد که براین اساس رئیس شورای اجتماعی توسط رییس جمهوری تعیین شد و در کنار آن دستگاهی به نام سازمان مدیریت امور آسیب های اجتماعی نیز فعال و بودجه مستقلی برای این امر معین شد.

جوانان عاشق مسایل دینی و مذهبی هستند

رحمانی فضلی با بیان اینکه اکنون با گسیختگی و ابهامات در ذهن بچه ها مواجه هستیم، افزود:عرفان های کاذب در حال رواج است که نشان می دهد قلب و روح جوانان و فطرتشان پاک است و عاشق مسایل دینی و مذهبی هستند ولی ما نمی توانیم آن را پر کنیم اما به علت ضعف در رسانه ها و فضای مجازی هزاران نفر را در بحث عرفان و مباحث اخلاقی سوق می دهند.

وزیر کشور بیان داشت: در جایی که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کشورمان به اربعین می روند و در شرایط بسیار خطرناکی که آن جا هست و در اربعینی که اتفاق می افتد و جلوه اش را در رسانه ها داریم جزو ریشه هایی است که حیات می بخشد و باید آن را توسعه دهیم و نباید فقط به ایرادهای کوچک آن بپردازیم.

وی ادامه داد: تمام رسانه ها این حرکت عظیم معنوی اربعین که حدود ۲۰ میلیون نفر بودند و حدود ۳ میلیون نفر آن از ایران بود مسدود خبری کردند.

رحمانی فضلی افزود: در موضوع طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و ...معضلات زیادی داریم ولی با تقویت ریشه ها و اعتقادات دینی در کنار حضور مردم را باید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: خانواده محور و کانون این صیانت است ولی با ماشینی شدن، ارتباطات در خانواده ها قطع شده است، موضوع خانواده موضوع اصلی است بعد از آن موضوع مدرسه است که بیشترین تاثیر را دارد بعد از آن مسجد است که پمپاژ این مسایل اعتقادی را باید داشته باشد و بعد از آن محله است که اگر این چهار مکان را به عنوان یک منظومه ببینم و ارتباط آن را با هم وصل کنیم با اعتقادات دینی می توانیم موثر باشیم.

رحمانی فضلی افزود: اگر فکر کنیم با برنامه ریزی توانسته ایم مقاومت کنیم این طور نیست بلکه غنای فرهنگی ماست که توانسته ایم تاکنون مقاومت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.