الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در پی تصویب بیانیه همکاری میان سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه توسط پارلمان این کشور، آن را امضا و ابلاغ کرد.

امضای بیانیه همکاری سه جانبه میان ایران، روسیه و آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، با تصویب بیانیه باکو توسط پارلمان جمهوری آذربایجان در روز پنجشنبه، «الهام علی اف»، رئیس جمهوری این کشور نیز این بیانیه را امضا کرد و تصویب نهایی آن به انجام رسید.

جمهوری آذربایجان در بیانیه ای رسانه ای که در این خصوص صادر شده آورده است: رئیس جمهور آذربایجان، «الهام علی اف» مصوبه قانونی جمهوری آذربایجان در خصوص بیانیه مشترک روسای جمهور جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را تصویب و امضا کرد.

نخستین نشست سه جانبه میان روسای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در تاریخ هشتم آگوست در باکو انجام شد و طی آن، رهبران سه کشور در خصوص گستره ای از مسائل بین المللی و منطقه ای و همچنین برخی پروژه های همکاری با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

هدف از این بیانیه سه جانبه، تقویت همکاری ها میان سه کشور در زمینه های مختلف، افزایش گفتگوهای سیاسی، توسعه حمل و نقل و زیرساخت های ارتباطی اعلام شده است. طرف ها همچنین نسبت به انجام همکاری های مشترک در زمینه مبارزه علیه تروریسم و قاچاق اسلحه و دارو در منطقه متعهد شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.