نایب‌رییس جامعه مدرسین گفت: شرایطی که پیش روی روحانیت باز شده با گذشته متفاوت است. امروز حوزه ما در مقام پاسخگویی حضور دارد؛ حوزه باید پاسخگوی نیاز جامعه، نظام و محیط بین‌الملل باشد.

حوزه باید پاسخگوی نیاز جامعه، نظام و محیط بین‌الملل باشد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله حسینی بوشهری ۱۸ آذرماه در مراسم اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در مدرسه امام کاظم(ع) با بیان اینکه اجلاسیه جامعه مدرسین از ماه ها پیش زمینه‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: هر دوسال یک بار نیز این اجلاسیه با این شکل برگزار می‌شود و موضوع امسال در خصوص فرمایشات رهبری در خصوص حوزه علمیه بایسته ها و راهکارهاست که با چهار کمیسیون کار خود را دنبال می‌کند.

او افزود: حوزه علمیه ما باید در گام اول مسئولیت سترگ خود را شناخته و آگاه باشد؛ زیرا تا زمانی که جایگاه خود و تاثیرگذاری خود را نشناسیم نمی توانیم موفق باشیم. رهبر انقلاب اخیرا به تشریح این جایگاه پرداختند.

نایب‌رییس جامعه مدرسین با ذکر این مطلب که گام دوم، فراهم کردن زمینه‌های رسیدن به اهداف است تصریح کرد: گام سوم نیز برنامه‌ریزی برای رسیدن به جایگاه روحانیت مطلوب است و در گام چهارم نیز این هدف باید به خوبی و با قدرت طی شود.

او در ادامه اظهار کرد: در اولین گام باید ابتدا در خود آسیب‌شناسی کند و دوم تحولات بیرونی را رصد کرده و آن را آسیب‌شناسی کند. باید بدانیم که امروزه حوزه در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی مرزبان است و در این جایگاه نباید صحنه را برای ورود دشمن رها کند. شرایط جدید از جمله فضای مجازی پیش روی ماست که باید در این عرصه مجهز باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین گفت: حوزه باید روزآمد باشد نه حوزه‌ای که در روزمرگی افتاده است؛ حوزه تکلیف‌گرا، بصیر، باسواد، دشمن‌شناس، مردمی و پشتیبان نظام اسلامی و فعال و نه منفعل و زمان‌شناس و نفوذناپذیر و تابع رهبر و همراه با مراجع عظام و استکبارستیز و آینده‌نگر و دارای نقشه راه، حوزه مورد نظر ماست

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.