اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ساوه از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ ، علاوه بر اعتبار سالانه برای چهار اولویت توسعه راه آهن، محیط زیست، آب و فاضلاب خبرداد و تاکید کرد که از این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به حوزه راه‌آهن کشور اختصاص یافته است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به حوزه راه‌آهن کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از ظهر امروز در بازدید ازخط راه آهن غرب کشور و مراحل پیشرفت ایستگاه راه آهن ساوه با اشاره به اهمیت خطوط ریلی و بخش راه‌آهن اظهار داشت: بخش راه آهن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تاکنون بوده به طوری که در سال ۱۳۹۶ نیز این‌ حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در دستور کار دولت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور توسعه خطوط ریلی را یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: راه آهن غرب از اهمیت ویژه ای برای دولت و سازمان برنامه و بودجه برخوردار است و بر این اساس اعتبار قابل توجهی برای تکمیل برخی قطعات آن اختصاص یافته است.

وی افزود: در همین راستا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی کشور اختصاص یافته است و همچنین تکمیل این شبکه خطی راه آهن یکی از اولویت‌های ماست که در بودجه ۹۶ هم بودجه به آن اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تقسیم بندی بودجه در حوزه‌های محیط زیستی و راه‌آهنی گفت: دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه های مهم محیط زیست، فاضلاب و بخش راه آهن در کشور در نظر گرفته است که این نشان از همت و تلاش و اهمیت موضوع برای دولت دارد.

نوبخت تصریح کرد: این درحالیست که از این بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی مبلغی بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان برای بخش راه آهن کشور در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: امید است با تامین اعتبار لازم این طرح تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

نوبخت با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بیان کرد: درحال حاضر مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی در دست پیگیری و اجراست و معاونان و مسئولان دولتی در حال پیگیری برای اجرایی شدن این مصوبات هستند.

وی پیگیری تکمیل ایستگاه راه آهن ساوه را برنامه های سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این ایستگاه نقش مهمی در توسعه ملی و منطقه ای و تسریع در حمل مسافر و بار از تهران به سمت غرب و جنوب کشور دارد.

نوبخت با یادآوری سفر هیات دولت به استان مرکزی گفت: در سفر هیات دولت به این استان مصوباتی برای بهبود وضعیت صنایع و محیط زیست استان تصویب شد که در سفر دوهفته آینده مقامات به استان این مصوبات توسط استاندار و مسئولان استانی پیگیری می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.