ریشه این موضوع بیش از هر مساله دیگری، به نوسان اخیر در بازار ارز مربوط می‌شود و مشتریان و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی، برای خرید و فروش به تردید افتاده‌اند. طبق اخبار رسیده از بازار، از یک سو مشتریان به‌دلیل نوسان موجود در بازار ارز و تاثیر آن بر قیمت خودروهای وارداتی، جنبه احتیاط را در خرید لحاظ کرده‌اند و از آن سو عرضه‌کنندگان این خودروها نیز سعی در استفاده از شرایط ایجاد شده دارند.

تقاضا برای خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز تقاضا برای خودروهای وارداتی اکنون بیشتر به روی خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان منتقل شده است و همین خود می تواند با فشار تقاضا قیمت در این بخش از بازار را افزایش دهد.

به گفته فعالان بازار، ریشه این موضوع بیش از هر مساله دیگری، به نوسان اخیر در بازار ارز مربوط می‌شود و مشتریان و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی، برای خرید و فروش به تردید افتاده‌اند. طبق اخبار رسیده از بازار، از یک سو مشتریان به‌دلیل نوسان موجود در بازار ارز و تاثیر آن بر قیمت خودروهای وارداتی، جنبه احتیاط را در خرید لحاظ کرده‌اند و از آن سو عرضه‌کنندگان این خودروها نیز سعی در استفاده از شرایط ایجاد شده دارند. اوضاع به شکلی است که برخی از آنها در پاسخ به معدود مشتریان خودروهای وارداتی در مقطع فعلی عنوان می‌کنند فروش ندارند یا قیمت‌های بالاتر از آنچه باید باشد را ارائه می‌دهند. از همین رو مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه‌های خودروهای خارجی، این روزها بعضا با دست خالی به خانه برمی گردند. به همین دلیل فعالان بازار از سنگین بودن انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو خارجی صحبت به میان می‌آورند و به‌نظر می‌رسد تا بازار ارز به ثبات نرسد، این سنگینی همچنان ادامه داشته باشد.

البته رکود بازار وارداتی‌ها دلیل دیگری نیز دارد؛ بر این اساس، با توجه به آنکه هنوز تکلیف برخی نمایندگی‌ها مبنی‌بر رسمی بودن یا نبودن مشخص نیست و همچنین محدودیت‌هایی برای ورود برخی خودروها به کشور وجود دارد، بخشی از مشتریان فعلا دست نگه داشته و خرید و فروش را به آینده موکول کرده‌اند. هرچه هست، با وجود رکودی که هم‌اکنون گریبان بازار وارداتی‌ها را گرفته، قیمت برخی خودروهای خارجی بالا رفته است، به خصوص در مورد مدل‌های ۲۰۱۷. بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر قیمت تویوتا کمری هیبرید به ۲۲۷ میلیون تومان در بازار رسیده که نشان از جهش دو میلیون تومانی آن دارد. این خودرو به‌دلیل محدودیت‌هایی که برای عرضه آن در ایران به‌وجود آمده، با کمبود عرضه مواجه و قیمتش صعودی شده است. کمری هیبرید در خاک ایالات‌متحده تولید می‌شود و همچنین اعتبار همولوگیشن آن به پایان رسیده و از همین رو فعلا واردات آن به کشور متوقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.