معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که در سال جاری یک درصد از اعتبار این وزارتخانه برای تحقیقات پزشکی اختصاص یافته است .

یک درصد بودجه وزارت بهداشت به تحقیقات و پژوهش اختصاص یافت

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در نشست روسا و معاونین تحقیقات دانشگاههای قطب یک آمایش کشور در ساری افزود : در سال جاری یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های تحقیقاتی اختصاص داده شد.
وی گفت : دانشگاههای علوم پزشکی موظفند تا طبق قانون یک درصد از بودجه خود را در سال به تحقیقات اختصاص دهند و دانشگاههایی که این کار را انجام ندهند می توانند تحت پیگیرد قانونی قرار گیرند.
ملک زاده اظهار داشت : بعضی از دانشگاههای علوم پزشکی در کشور ۲ تا سه درصد از بودجه خود را به تحقیقات اختصاص دادند.
وی از اختصاص ندادن بودجه یک درصدی از سوی بعضی از دانشگاهها به تحقیقات نیز انتقاد و ابراز امیدواری کرد تا این دانشگاهها نیز این اعتبار را اختصاص دهند.
معاون وزیر بهداشت گفت : دانشگاههایی که اعتبار تحقیقاتی را اختصاص ندادند، آن را در حوزه درمان به کار گرفتند که نمی تواند در حوزه درمانی تحولی ایجاد کند.
** ۵۰ طرح تحقیقاتی در دست اجرا 
معاون وزیر بهداشت همچنین گفت که هم اکنون ۵۰ طرح تحقیقات در حوزه بهداشتی و درمانی در سطح کشور در دست اجراست.
وی افزود : در سال آینده با اختصاص ۲ درصد از اعتبار وزارت بهداشت و درمان به تحقیقات، شاهد تحول بیشتری در این حوزه خواهیم بود.
او ادامه داد : کشور ما از لحاظ تحقیقات جوان است و صرفا این بخش از حدود یک دهه پیش تاکنون در وزارت بهداشت و درمان اجرایی شد و بخشی از کمبودها نیز به دلیل نوپا بودن تحقیقات در این حوزه است.
ملک زاده با این وصف گفت که جمهوری اسلامی ایران در ارسال مقاله های پزشکی در جهان رتبه چهارم را داراست.  
معاون وزیر بهداشت فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در بخش تحقیقات خوب توصیف کرد و گفت که این دانشگاه در بین دانشگاههای قطب یک شامل استان های مازندران، بابل، سمنان، گیلان، گلستان، سمنان و شاهرود رتبه اول را دارد.
وی همچنین از کم کاری تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی در مازندران نیز انتقاد کرد و خواهان فعال شدن این دانشگاه شد.
نشست روسا و معانان تحقیقات دانشگاههای علوم پزشکی قطب یک صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت در ساری برگزار شد.
پیش از این نشست پژوهشکده اعتیاد دانشگاههای قطب یک آمایش افتتاح و همزمان عملیات اجرایی برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ساری شروع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.