شهرکرد-نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان گفت:در حادثه قطار تبریز-مشهد، وزیر راه و شهرسازی هیچ گونه قصوری نداشته، چراکه این فاجعه یک خطای انسانی بوده است و من با استیضاح آخوندی به شدت مخالف هستم و تمام قد از وزیر راه دفاع می کنم.

وزیر راه مقصر نیست/با استیضاح آخوندی مخالفم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اردشیر نوریان دهکذدی ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات شرکت کرد و به سئوالات و دغدغه های خبرنگاران پاسخ گفت.

وی  گفت: خبرنگاران باید به فکر مشکلات و معشیت مردم هم اهمیت بدهند و فقط دغدغه رپرتاژ و آگهی دولتی و غیر دولتی نداشته باشند رسانه ها نباید واقعیت ها را فراموش کنند و نباید ماهیت خود را تغییر دهند باید روی اخبار منتشر شده مدیریت و برنامه ریزی داشته باشند.

نوریان دهکردی تصریح کرد: دستگاه قضاء یکی از قوای سه گانه می باشد که بدلیل محدودیت شدید و پیچیده خبرنگاران و رسانه ها را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نمی دهد فعالان مطبوعاتی مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف را آشکار نمایند و تخلفات را روشن و واضح برای مردم آشکار کنند!

وی در خصوص کمبود اعتبارات ادارات گفت: کج سلیقگی مدیران و مسئولان ادارات باعث عدم پیشرفت امور در ادارات استان شده و کمبود اعتبارات بهانه ای بیش نیست.

نوریان دهکردی،دلایلی چون نبود مدیریت سیستمی، نداشتن برنامه در مدیریت شهری، قوانین ناقص در مدیریت شهری و عدم توجه به منابع پایدار شهرداری را عامل عدم پیشرفت در مدیریت شهری دانست.

وی در خصوص ساخت برج های دوقلو شهرکرد گفت: در ابتدای ساخت این پروژه قرار بر این شد که سهم شهرداری در ساخت مهیا کردن زمین این پروژه باشد و از اوراق مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت برج ها استفاده شود اما تمام مراحل و هزینه های ساخت به شهرداری محول شد.

نوریان مسئله آب را اصلی ترین معضل استان برشمرد و تاکید کرد: رسانه ها باید بحث آب را سرلوحه کار خود قرار داده  و حساسیت ویژه ای بر روی این مسئله داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان افزود: طرح بهشت آباد کوهرنگ ۳ از نظر زیست محیطی غیر قانونی است و ساخت این پروژه صدمات غیر قابل جبرانی به استان وارد می کند.

وی تأکید کرد: با اعتراضات نمایندگان استان و ارسال نامه های متعدد به ریاست مجلس و شخص رئیس جمهور جلسه  شورای عالی آب تشکیل خواهد شد.

نوریان افزود: حل شدن مسئله آب استان وابسته به وحدت نظر روحانیت، مسئولین و مجریان طرح می باشد.

وی تصریح کرد، پروژه راه آهن استان در فاز مطالعاتی قرار دارد و تا کنون هیچ گونه اقدامات عملیاتی بر روی این طرح صورت نگرفته که امید است این طرح هرچه سریعتر به مراحل عملیاتی نزدیک شود.

 عضو کمسیون امنیت ملی خاطر نشان ساخت: در طراحی و مطالعه اولیه این پروژه قرار بود مسیر راه آهن از مرکز استان عبور کند اما به دلایلی نامعلوم این نظر تغییر کرده است.اما تلاش مجمع نمایندگان استان بر این است تا مسیر راه آهن از مرکز استان عبور کند.

نوریان در خصوص حقوق های نجومی هم اضافه کرد: در بحث حقوق های نجومی بزرگنمایی شده و باعث تضعیف روحیه جامعه شده و توصیه میشود مسئولان اینقدر به این مسئله دامن نزده و با روح و روان مردم بازی نکنند که من فکر میکنم این مسئله یک موضوع کاملا سیاسی و برای ناکارآمدی روحانی و دولت وی در نظر گرفته شده است و اگر با صداقت و شفافیت با مردم صحبت کنند مردم گمراه نمی شوند.

وی در خاتمه حادثه خونین قطار تبریز-مشهد را خطای انسانی عنوان کرد و افزود: در این سانحه وزیر راه و شهرسازی هیچ گونه تقصیری و قصوری نداشته، چراکه این فاجعه یک خطای انسانی بوده است و من با استیضاح آخوندی بشدت مخالف هستم و تمام قد از وزیر راه دفاع میکنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.