ساری- معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت از گذراندن دوره های مهدویت توسط ۱۵هزار فرهنگی مازندرانی خبر داد.

۱۵هزار فرهنگی مازندرانی دوره های مهدویت را طی کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا نصوری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۵۰ مربی با طی دوره های مهدویت برای آشنایی مردم با مفاهیم ظهور و پاسخ به سوالات تربیت شدند، افزود: همچنین ۱۵۰۰ طلبه خواهر و برادر دوره های کوتاه مدت معارف مهدویت را گذراندند.

وی پشتوانه بنیاد مهدویت را ۴۰۰ فارغ التحصیل مقاطع ارشد و دکترا مرکز تخصصی مهدویت دانست و یادآور شد: در همایش ملی کتاب مهدویت، ۱۸۰۰ عنوان کتاب و ۸۰ پایان نامه ارائه شد که تنها ۲۰۰ عنوان کتاب از سوی بنیاد مهدویت چاپ گردید و مابقی تالیفات، شخصی بوده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران با اشاره به اینکه فرهنگسرای انتظار با مشارکت شهرداری ساری در بوستان ولایت احداث خواهدشد، اضافه کرد: برای فرهنگسرای انتظار، راه اندازی مهدکودک مهدویت، مکان عرضه محصولات، کتابخانه تخصصی، بانک اطلاعات و آموزش پیش بینی شده است.

حجت الاسلام نصوری از برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه مهدویت با عنوان «بیعتی تا همیشه» در ۲۰ آذرماه در مجتمع اهل بیت ساری خبر داد و گفت: در این همایش ضمن قرائت پیام آیت الله صافی گلپایگانی، از ۴۰ نفر از فعالان این عرصه و دو خانواده شهید مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

وی از راه اندازی باشگاه مهدی یاوران افتخاری در عرصه هنر و رسانه خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۸۰۰ هنرمند پای کار آمدند و اقدامات پشتیبانی و اجرایی را برعهده گرفتند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران به شناسایی ۷۰ مجموعه مذهبی فعال در زمینه مهدویت شامل مسجد، حسینیه و موسسه اشاره و اظهار کرد: مهدیه ساری، مهدیه خلیل شهر، مسجد محدثین و مهدیه بابل بیشترین فعالیت را در میان این مجموعه ها داشته اند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه هرچه فعالیت های مردمی بیشتر باشد، فرهنگ سازی بیشتری صورت می گیرد، افزود: ۷۰ عنوان دعای ندبه رسمی در روزهای جمعه در سراسر مازندران برگزار می شود.

وی از حضور بیشتر اعضای فرقه ضاله بهایت در شهرهای قائم شهر و ساری اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد فرهنگی مهدویت برای جلوگیری از انحرافات و آسیب ها و تقابل با برخی بدعت ها و خرافات شکل گرفته است.

حجت الاسلام نصوری در پایان تاکید کرد: اگر می خواهیم در قبال فرقه ضاله بهائیت، افشاگری و جهل زدایی کنیم باید نیروسازی کنیم و متاسفانه در این زمینه در مازندران موفق نبودیم چراکه این امر، سازو کار، نیرو و اعتبار می خواهد که متاسفانه در این زمینه ضعف داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.