اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تضعیف فرهنگ ساده‌زیستی رایج انقلاب اسلامی در دنیای کنونی مفاسد اقتصادی را به‌دنبال داشت.

مفاسد اقتصادی سوغات تضعیف فرهنگ ساده‌زیستی/نرخ بیکاری ۴۰ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشستی با مسئولان بسیج دانشجویی با اشاره به عامل به وجود آمدن مفاسد اقتصادی در جامعه اظهار کرد: بحث مفاسد اقتصادی موضوع دیگری است که در کشور ما در مدت سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده است و عوامل بروز مفاسد اقتصادی که درکنار خود مفاسد فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را هم دارد متعدد هستند.

وی افزود: بخشی از این مشکل به قوانین و مقررات برمی‌گردد که زمینه‌ساز این تخلفات است و بخش عمده آن به ترویج روحیه دنیاگرایی و مادی‌گرایی وابسته است.

وی افزود: وقتی جامعه‌ای از ارزش‌های متعالی انسانی دور شود و ارتقاء و رشد خود را در هویت مادی دنبال کند، تلاش می‌کند از هر راهی قانونی یا غیرقانونی و شرعی یا غیرشرعی به این هدف که ثروت‌اندوزی است برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی: با اشاره به کاستی‌های ترویج ساده زیستی گفت: بنابراین می‌توان گفت ما در این زمینه کاستی‌های بسیاری داشتیم و به‌جای ترویج فرهنگی که در انقلاب اسلامی و تاکید بر ساده‌زیستی بود و معتقد بود که مسئولان جامعه باید به‌مراتب فراتر از افراد جامعه تحت‌ کنترل باشند این فرهنگ در سال‌های گذشته به‌شدت تضعیف شده است و باید در این زمینه تلاش کنیم.

کریمی تصریح کرد: مطالبه‌گری و نظارت باید بر عملکرد همه مسئولان باشد و هرفردی که مسئولیتی می‌پذیرد باید بپذیرد که پاسخ‌گوی مردم و افکار عمومی باشد و تحت‌نظارت قرار گیرد همان‌گونه که الان عالی‌ترین رکن نظام که مقام معظم رهبری است تحت نظارت کمیسیون نظارت مجلس خبرگان قرار دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشجو و تشکلات دانشجویی در مطالبه گری‌هایی یک جامعه گفت: قشر دانشجو و تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان گروهی فعال که از خواص جامعه هستند و سطح بینش و آگاهی بیشتری نسبت به توده مردم دارند باید تلاش کنند تا نظارت وجود داشته باشد و پرسشگری به امری عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: افرادی که در سه‌سال گذشته بر طبل برجام می‌کوبیدند و چماق شماتت، تحقیر و توهین را برسر دلسوزان نظام به‌عنوان دلواپسان می‌کوبیدند امروز چه پاسخی برای سه‌سال فرصت از دست‌رفته این کشور، انتقادات دلسوزانه افراد در طول این مدت و تذکرات مقام معظم رهبری قبل و بعد از برجام دارند.

کریمی با اشاره به شکست برجام گفت: اینکه امروز بعد از سه‌سال که بوی الرحمن از برجام بلند شده است، افرادی تلاش کنند این شکست مفتضحانه را به‌نوعی برگردن دیگران بیندازند و بخواهند خدای ناکرده به‌نوعی این اتفاق را به مقام معظم رهبری منتسب کنند انصاف نیست، مقام معظم رهبری که در تمام این سه‌سال هشدارهای جدی خود را ارائه کردند و مسئولان را از اعتماد به آمریکا به‌عنوان جدی‌ترین دشمن ایران برحذر داشتند.

نرخ بیکاری ۴۰ درصد است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این شرایط امروز در کشور وجود دارد و دولت یازدهم ماه‌های پایانی خود را در شرایطی سپری می‌کند که مشکلات و مطالبه‌های مردم مانند خیل عظیم بیکاران و فارغ‌التحصیلان بیکاری که متقاضی کار هستند، نرخ ۴۰ درصد بیکاری، رکودی که در صنایع و واحدهای تولیدی وجود دارد زمین مانده‌اند و مردم از تمامی این مشکلات رنج می‌برند.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در شرایط ویژه‌ای در سال ۹۲ در کشور استقرار یافت و با شعار امید وارد صحنه شد و باتوجه به مشکلاتی که در کشور چه در عرصه خارجی ناشی از تحریم‌ها و چه در عرصه داخلی ناشی از سوءمدیریت‌ها وجود داشت این موضوع به جامعه القا شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر اینکه در مسیر فرایند مذاکرات و توافقات نهایی، مذاکرات مورد خدشه قرار گرفت و درنهایت سند برجام وقتی به مجلس شورای اسلامی آمد آن هم با تاکید مقام معظم رهبری زیرا دولت راضی به اینکار نمی‌شد، در مجلس به‌عنوان توافقنامه بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت اما متاسفانه در مجلس هم اجازه ندادند آن‌گونه که باید و در زمان و وقت کافی به آن پرداخته شود و به‌صورت یک کار عجله‌ای و بافشار این سند را در مجلس از تصویب گذراندند و با قوانینی که در آن گنجانده شد به تصویب رسید.

کریمی ادامه داد: پس از امضای برجام تا چند وقت پیش به مردم جامعه القا می‌شد که برجام فتح‌الفتوح بزرگی بوده است و آثار و نتایج بزرگ و ارزشمندی را به‌همراه می‌آورد اما رفته رفته وقتی از نخستین روز برجام که گذر کردیم و نخستین وعده مبنی برلغو تحریم‌ها در نخستین روز بعد از توافق برجام محقق نشد زمزمه منتقدان و دلسوزان نظام در رابطه با تحقق نیافتن وعده‌ها به‌پا خاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.