یک تولید کننده کارت‌های زرد مبارزه با مگس سفید بالک‌ها گفت: استفاده از کارت‌ها که مورد تایید شهرداری بوده یکی از راهکارهای مبارزه ارگانیک بدون مسمومیت محسوب می‌شود.

کارت‌های زرد و آبی راهکار مبارزه ارگانیکی با مگس سفیدها و سوسک‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سهیل جعفری تولید کننده کارتهای زرد مبارزه با مگس سفید بالکها در ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته درباره مگس سفید بالکها و راهکارهای مبارزه با آن اظهار کرد: کارتهای زرد که غالباً استفاده می‌شود نوعی مبارزه ارگانیک و  بدون مسمومیت است.

وی ادامه داد:  این کارتها دارای یک چسب نانو است که گرده را کمتر به خود می‌گیرد و رنگ زرد با طیف خاص باعث می‌شود دید حشره به آن سمت متمایل شود و برای خوردن شیرابه به آن بچسبد؛ این کار و چسبیدن حشره به کارتها باعث از بین رفتن مگس سفید بالکها می‌شود.

این کارشناس مسائل علمی عنوان کرد: مبارزه با حشرات از طریق کارتها بدون سم خواهد بود و موادی هم که در تولید کارتها استفاده می‌شود غیر سمی و قابل جذب در طبیعت است.

جعفری تصریح کرد: با استفاده از کارتهای زرد تا حدودی شاهد از بین رفتن مگس سفیدها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر کارتهای زردی که برای مبارزه با سفیدبالکها استفاده می‌شود، یک کارت آبی هم وجود دارد که برای خانواده سوسکها مورد استفاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.