در نشستی که با عنوان «تهدید آزادی بیان در عصر ترامپ» در واشنگتن برگزار شده بود گردانندگان برنامه حتی حاضر نشدند به سخنان فردی در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر گوش دهند و با حرکتی تمسخرآمیز وی را مجبور به سکوت کردند.

دموکراسی آمریکایی؛ بستن دهان منتقد در نشست «آزادی بیان آمریکا» + تصاویر اختصاصی

اندیشکده «کاتو» (Cato ) روز گذشته گردهمایی را با عنوان «تهدید آزادی بیان در عصر ترامپ» با حضور «فلمینگ رز» برنده جایزه «میلتون فریدمن 2016» برای پیشبرد آزادی و نویسنده کتاب «استبداد سکوت» و همچنین «نیک گیلسپی» برگزار کرد.

در این گردهمایی براساس برنامه‌ریزی انجام شده در رابطه با تهدید آزادی بیان و آزادی مطبوعات در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و چگونگی فعالیت رسانه‌های آمریکا در مورد گروه تروریستی داعش سخنانی زده شد.

اما بخش قابل توجه این گردهمایی مربوط به بخش پرسش و پاسخ حضار بود که شخصی که خود را مأمور سابق اداره گمرک نیویورک معرفی می‌کرد در جایگا پرسشگر قرار گرفت و گفت: بنده مسئول تحقیقات جنایی گمرک و عضو تیم تحقیقات روز یازدهم سپتامبر 2001 بودم و تحقیقات تیم ما نشان می‌دهد که تخریب ساختمان شماره ٧ کاملا توسط سیستم مخرب انفجاری در داخل ساختمان انجام شده، که در این زمان «نیک گیلسپی» و مجری برنامه بلافاصله سخنان وی را قطع کرده و با اشاره دست وی را در جایش ساکت کردند. گیلپسی بلافاصله اعلام کرد که این سخنان تئوری توطئه است و انها را قبول ندارد.

تئوری توطئه را قبول ندارد و با دست خود به سوال کننده اشاره کرد که سر جایش بنشیند.

برخی حاضران در این گردهمایی به خبرنگار تسنیم در واشنگتن در رابطه با این رفتار گفتند: این گردهمایی با عنوان آزاد بیان برگزار شده و برگزارکنندگان آن دم از آزادی بیان و مطبوعات زده و خود را نگران نشان می‌دهند اما حتی حاضر نشدند به این سخنان گوش دهند و این فرد را ساکت کردند.

یکی از حاضرین در این نشست می‌گوید: حملات یازده سپتامبر 2001 آغازی برای محدود کردن آزادی‌های فردی و مطبوعات در آمریکا بوده است و به همین بهانه مسلمانان در جامعه آمریکا تروریست معرفی شدند و در نتیجه آزادی‌های مذهبی مسلمانان به شدت نقض شد با این حال دلیل نمی‌شود اکنون عده‌ای که خود را نگران آزادی بیان و مطبوعات در زمان ترامپ معرفی می‌کنند اجازه بدهند با فردی که مطلبی را در رابطه با این حادثه مطرح کرده، چنین برخوردی داشته باشند.

اندیشکده کاتو که متعلق به خط فکری است که طراح کاریکاتورهای منتسب به پیامبر اعظم (ص) هستند و در جامعه مطبوعاتی آمریکا خود را به عنوان جریانی خط‌شکن معرفی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.