معاون بین‌الملل حوزه علمیه بر ضرورت سیاست‌گذاری حوزه انقلابی برای تحقق ارزش‌های اسلامی در جهان تاکید کرد.

سیاست‌گذاری حوزه انقلابی برای تحقق ارزش‌های اسلامی در جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی عصر امروز در اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به گزارشی از کمیسیون حوزه و بین الملل دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالتی بین المللی دارند و در این راستا مباحث این کمیسیون در چهار بخش آموزش، پژوهش، تبلیغ و ارتباطات مطرح شده است.

وی با تاکید بر رسالت‌های بین المللی حوزه انقلابی، شاخصه‌ها و مبانی حوزه انقلابی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این حوزه ابتدا باید شناخت درستی کسب شده و آموزش‌ها و ترویج اسلام ناب محمدی متکی بر اندیشه‌های امام و رهبری در مواجهه با اسلام آمریکایی تبیین شود.

دبیر کمیسیون حوزه و بین الملل دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی باید در سیاست گذاری‌های خود در تحقق فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در عرصه جهانی تلاش کند خاطرنشان کرد: تعامل برای تحقق رسالت‌های بین المللی و حرکت در مسیر پاسخگویی به نیازها و چالش‌های جامعه از دیگر ضرورت‌های حوزه انقلابی است.

وی اصول و مؤلفه‌های حوزه انقلابی را مورد توجه قرار داد و گفت: معرفت دینی، عقلانیت، عدالت گستری، ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم و همچنین حمایت از جبهه مقاومت برای مبارزه با استکبار جهانی از دیگر مؤلفه‌های حوزه انقلابی است.

زمانی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون حوزه و بین الملل دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: اعزام فضلای حوزه به مراکز تخصصی دنیا، تربیت اساتید متخصص در اساتید علوم اسلامی و انسانی و تحول در نظام آموزشی و مواد درسی از جمله مواردی بود که در این کمیسیون در بخش آموزش بحث و بررسی شد.

وی تدوین کتب و نشریات با رویکرد تقریب و انقلابی، رصد و پاسخگویی شبهات و سؤالات جهانی در مورد شیعه، نهضت ترجمه چاپ و انتشار کتب حوزه برای جامعه جهانی را نیز از جمله مباحث طرح شده در حوزه پژوهش در این کمیسیون عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.