بیرجند: استاندارخراسان جنوبی بااشاره به پروژه های نیمه تمام عمرانی در خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی که به این استان اختصاص یافته نیز تکافوی نیاز موجود را نمی کند

اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به خراسان جنوبی  جوابگوی نیاز استان نیست

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین  سید علی اکبر پرویزی عصر پنج شنبه در نشست با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وی برای  اجرائی کردن راه آهن قطعه بیرجند – کال شور از پروژه راه آهن استان، تخصیص صددرصدی اعتبارات مدیریت بحران استان، تخصیص صددرصدی اعتبارات سال ۹۵ راه آهن استان، تامین بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به ویژه در حوزه آبرسانی روستایی و نیز تامین اعتبار ویژه برای راه ارتباطی قاین – بیرجند در حضور مسئولان ذیربط دستور اقدام لازم صادرکرد.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکیدکرد از ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار ویژه توسعه استان خراسان جنوبی که در لایحه بودجه سال ۹۶ پیش بینی و ارسال شده است نیز دفاع خواهد کرد و در مورد نحوه اجرایی شدن راه آهن بیرجند نیز با رئیس جمهوری مذاکره  می کند.

استاندارخراسان جنوبی در این نشست کاری مهمترین مباحث زیرساختی استان و موضوعات مربوط به اعتبارات استان را مورد پیگیری جدی قرار داد و گفت:خراسان جنوبی ازحیث مشکلات زیرساختی و سرمایه گذاری در رتبه های پایین کشور قرار دارد.

وی افزود: خشکسالی های چندین ساله نیز بر مشکلات مردم خصوصاً کشاورزان و دامداران افزوده است که یقیناً تقویت این زیرساخت ها و رسیدن به شاخص ها توسعه در کشور از مهمترین دغدغه های دولت در استان بوده اما باتکیه صرف بر اعتباراتی که در بودجه های سنواتی برای استان در نظر گرفته می شود نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در این استان در حوزه های مختلف وجود دارد در نظرگرفتن ردیف اعتباری ویژه برای این استان می تواند بسیاری از مشکلات موجود در بخشهای مختلف را مرتفع کند.
پرویزی، به پروژه های نیمه تمام عمرانی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اعتبارات عمرانی که به این استان اختصاص یافته نیز تکافوی نیاز موجود را نمی کند و با توجه به حجم زیاد پروژه های عمرانی نیمه تمام باید توجه ویژه ای از سوی مرکز در این زمینه صورت گیرد.

وی به مهمترین ظرفیت های استان اشاره کرد وافزود: در حوزه های مختلف کشاورزی، مرز صادراتی، معادن و نیز گردشگری توانمندی های بسیار مناسبی در این استان وجود دارد اما با توجه به عدم تمکن مالی مناسب مردم این استان در حال حاضر استفاده های مناسبی از این ظرفیت های صورت نمی گیرد.

استاندارخراسان جنوبی به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد وادامه داد: موضوع انتقال آب به این استان از دیگر درخواست های مردمی است که در صورت کم توجهی به این امر قطعاً در آینده تثبیت جمعیت در استان و به تبع آن امنیتی پایداری که در حال حاضر در استان وجود دارد با مشکل مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.