زاهدان - وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوعی در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و استفاده از سواحل وجود دارد که به عنوان یک قابلیت و ظرفیت بزرگ میتوان در جهت ایجاد اشتغال و تولید از آنها استفاده نمود.

باید از ظرفیت های خاص سیستان و بلوچستان برای ایجاد اشتغال بهره برد

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور مجمع ادوار استانداران در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: هر منطقه ای ظرفیت های خاص و ویژه خودش را دارد که باید آنها را شناسایی کرد و مورد بهره برداری قرار داد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی دارد که باید از این ظرفیت ها و پتانسیل ها برای توسعه و پیشرفت آن استفاده کرد.

وی گفت: در این استان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوعی در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و استفاده از سواحل وجود دارد که به عنوان یک قابلیت و ظرفیت بزرگ میتوان در جهت ایجاد اشتغال و تولید از آنها استفاده نمود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به وجود سواحل در این استان می توان از ظرفیت آبزی‌پروری، شیلات و صید و صیادی که امروز ه بازار بسیار خوبی در دنیا دارند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: میزان صید ماهی در استان سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۴ هزار تن بود که خوشبختانه امروز به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده  است.

وی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در بحث منابع آبی و خاکی هم دارد به طوری که هم اکنون از ۱۲۰ میلیون تن تولید بخش کشاورزی کشور، چهار میلیون تن سهم تولیدات کشاورزی سیستان وبلوچستان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.