رئیس شرکت آلمانی بیل‌فینگر گفت:بانک‌های غربی برای پروژه‌های بزرگی که در ایران انجام می‌شود حمایت مالی نمی‌کنند و ما هم سعی می‌کنیم روی پروژه‌های کوچکی کار کنیم که در مدت چند ماه انجام می‌شود و روی پروژه‌های چند ساله تمرکز نداریم.

تمرکز بانک‌های غربی به پروژه‌های کوتاه‌مدت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، توماس بلیدز رئیس شرکت بیل فینگر آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی هندرزبلت گفت: فاینانس مانع اصلی شرکت‌هایی است که به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند. 

وی همچنین گفت: اینکه سرمایه‌گذاران دیگر کشورها دوباره برای حضور در ایران اعتماد کنند زمان خواهد برد.

بلیدز در مصاحبه‌ای که روز گذشته منتشر شد، گفته است: بزرگترین چالشی که اکنون در ایران می‌بینیم حمایت‌های مالی پروژه‌ها است، بسیاری بانک‌های غربی برای پروژه‌های بزرگی که در ایران انجام می‌شود فاینانس نمی‌کنند زیرا نگران هستند که روابطی که بین ایران و کشورهای دیگر حاکم است برهم بخورد.

رئیس این شرکت آلمانی گفت: در پاسخ به ایرانی‌ها که می‌گویند «پول خود را به کشور ما بیاورید» سعی می‌کنیم روی پروژه‌های کوچکی کار کنیم که در مدت چند ماه انجام می‌شود و بر روی پروژه‌های زمان‌بر چندین ساله تمرکز نداریم.

وی گفت: تنها صنایع نفت و گاز این کشور نیست که سرمایه‌گذاری را جذاب می‌کند، تفاضای زیادی در تکنولوژی محیطی هم هست چرا که میزان آلودگی هوای تهران بسیار زیاد است.

رئیس شرکت آلمانی بیل فینگر گفت: بازارهای شرق خاورمیانه نظیر مصر، عربستان و کشورهای خلیج فارس به سرمایه‌گذاری بیل‌فینگر علاقه‌مند هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.