مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:‌ درست است که کاروان های «زیرسایه خورشید» در دهه کرامت، پرچم حضرت امام رضا(ع) را بین مردم می برند اما این کاروان ها بیش از آنکه در مناسبت ها مردم را به یاد حضرت رضا(ع) می اندازند باید سبک زندگی مردم را به سیره رضوی نزدیک کنند.

کاروان های رضوی سبک زندگی مردم را به سیره رضوی نزدیک کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم پایانی نهمین دوره جشن های بین المللی «زیر سایه خورشید» در حرم مطهر رضوی اظهار کرد:‌ کاروان های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت در سنگرهای فرهنگی داخل و خارج کشور به مردم خدمت رسانی کردند اما این کاروان ها باید در راستای رسالتی که رهبر معظم انقلاب بر عهده آستان قدس رضوی گذاشته اند، سنگرهای جدید را که امروز نیازمند یاری هستند جستجو کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: براساس منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی، دو ماموریت اصلی این آستان مقدس توسعه فعالیتهای فرهنگی و کمک به محرومان است که شبکه جوانان رضوی ذیل کاروان های زیر سایه خورشید باید در این عرصه جلودار باشند.

وی بیان کرد: همه موفقیت های عالم به قرار گرفتن زیر پرچم امامت و ولایت گره خورده است و باید در برابر بینش و اندیشه استکباری موضع مشخص داشت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب که بر جهاد کبیر تاکید کرده اند، ولایت پذیری و تبری جستن از تعامل با کفار را دو مولفه اساسی آن ذکر نمودند اما برای تحقق جهاد کبیر باید متوسل به حضرت امام رضا(ع) شد.

وی افزود: جهاد کبیر یک لایه بین جهاد اصغر و جهاد اکبر است و عرصه جهاد کبیر، جهاد در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

۱۱ کشور جهان میزبان کاروان‌های «زیرسایه خورشید»

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی نیز در این همایش گزارشی از اقدامات انجام گرفته از نهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید در دهه کرامت امسال را ارائه کرد.

مجید مختاری گفت: جشن های مردمی زیرسایه خورشید از سال ۱۳۸۶ با هدف ترویج و تبیین معارف ناب رضوی با اعزام کاروان های خدام رضوی به پنج استان کشور آغاز شد و امسال این کاروان ها در دهه کرامت در ۴۵۰ نقطه از ۳۱ استان و ۱۱ کشور جهان اعزام شدند.

وی افزود: برگزاری ۶ هزار برنامه در قالب جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»، مشارکت بیش از ۱۰ هزار جوان با ۱۰۰ هزار نفر ساعت فعالیت، دو میلیون مخاطب حضوری، حضور ۱۶۰ هزار نفر در ویژه برنامه استقبال از کاروان های رضوی، حضور کاروان های اعزامی «زیرسایه خورشید» در ۶۴۹ مرکز درمانی و ۷۷۹ خانه از خانواده های شهدا از دستاوردهای این جشن ها در دهه کرامت امسال بود.

مختاری اظهار کرد: امسال دو کار جدید در برنامه های دهه کرامت به مجموعه فعالیتهای کاروان های رضوی افزوده شد که حضور در مناطق محروم بویژه روستاها، توزیع سبد غذایی به تعداد ۱۵ هزار بسته به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اطعام ۶۰۰ هزار نفر در شب میلاد حضرت امام رضا(ع) از جمله آن بود.

دیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: نهمین دوره جشنهای «زیر سایه خورشید» با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران تشکل های داخلی و بین المللی همکار و ۳۵۰ نفر از اعضای کاروان های فرهنگی و تبلیغی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.