مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا تاکید داشتند وضعیت همین است منتها متأسفانه امروز که قضیه به اینجا رسیده، می‌خواهند پای رهبری را وسط بکشند که درست قضیه از اول با تصمیم رهبری انجام‌گرفته است مذاکره با دشمن و به این ناکامی رسیده است درحالی‌که اصلاً چنین نبود و فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص است.

بزک کنندگان آمریکا می‌خواهند ناکامی برجام را به نام رهبری تمام کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع)، بابیان این‌که تمام ارزش زندگی ما در این نظام به استکبارستیزی است، اظهار کرد: امروز ارزش ما در استکبارستیزی است، اصلاً ما که به آخر خط رسیدیم، آخر خط جای مصالحه نیست، جای تعامل نیست، جای دست دادن به دست استکبار و دست دشمن خدا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که دست دادن با دشمنان امام زمان (ع) افتخار نیست، خاطرنشان کرد: تمام عظمت این نظام به رنگ و رونق استکبارستیزی این نظام است و به این نیست که یک روزی بگویند سیاسیون ما با دشمنان امام زمان (ع) دست‌به‌دست هم دادند و توانستند در این جامعه مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام امتیاز و رونق ما به رنگ استکبارستیزی ما است ادامه داد: شما دیگر استکبار را معاینه کردید، جریان استکبار را دیدید، هر پرده‌ای که از رویارویی یا از روابط بین ما و استکبار برداشته می‌شود، آن خاصیت درندگی و آن نکبت زدگی باطنی استکبار آمریکا بر ما بیشتر روشن می‌شود و واضح‌تر می‌شود.

آیت الله علم الهدی نمونه خوی استکباری آمریکا و غرب را در نقش برجام عنوان و تصریح کرد: جریان سرنوشت برجام و آخرین مصوباتی که سناتورهای آمریکایی داشتند که با کمال وقاحت و افتضاح، سندی که خودشان امضا کردند را زیر پا گذاشتند نمونه خوی استکباری آمریکاست.

وی بابیان این‌که بزک کنندگان آمریکا قصد دارند ناکامی برجام را به نام رهبری تمام کنند، گفت: کسانی که آمریکا را بزک می‌کردند و می‌گفتند وضعیت آمریکا عوض‌شده، دشمنی‌اش تغییر کرده، سر میز معامله و مذاکره آمده و بنای سازگاری دارد و روی این موضوع تبلیغ می‌کردند، ببینند چه شد و آخرش به کجا انجامید؟

دولتی‌ها آب خوردن مردم را نیز به حل دعوا با آمریکا موکول کردند

امام جمعه مشهد به صراحت کلام رهبری در گوشزد کردن بدعهدی و  تزویر آمریکا اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد، وادار شدن بر این‌که با این‌ها دست دهیم و بنشینیم پای میز مذاکره، نتیجه‌اش خدعه، تزویر، شیطنت و ناجوانمردی آمریکا است؛ از همان اول اعلام کردند.

وی تاکید کرد: مردم به دولتی رأی دادند که معتقد است حتی آب خوردن شما هم به این است که با آمریکا دعوایتان حل شود و تحریم‌ها را بردارند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اگر رهبر انقلاب مانع مذاکره با آمریکا می‌شدند، دولت رهبری را مقصر حل نشدن مشکلات کشور معرفی می‌کرد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری چه کنند؟ بگویند نباید این کار را بکنید که بعد فردا بگویند ما می‌خواستیم مشکل را حل کنیم، مقام رهبری اجازه ندادند؟ مجبور شدند اجازه بدهند و از همان ابتدا هم گفتند من به آمریکا بدبینم، آنان خیانت خواهند کرد و زیر حرفشان می‌زنند.

شما نتوانستید خطوط قرمز را رعایت کنید، حالا می‌گویید تمام قصه با نظر رهبری بوده؟

وی خاطرنشان کرد: در سخنرانی مقام معظم رهبری در نوروز امسال ایشان فرمودند که آقایان آمدند پیش من و گفته‌اند آن خط قرمزهایی که شما تعیین کردید، ما نتوانستیم آن خط قرمزها را رعایت کنیم و درعین‌حال بعد هم بگویند تمام این قصه با نظر آقا بوده و مقام معظم رهبری در جریان بودند.

به مرحله پایانی رویاروی ایمان و کفر رسیدیم

نقطه پایانی رویاروی استکبار و جریان حق را حاکمیت خدا و دین عنوان کرد و اظهار داشت: این رویارویی از اول خلقت آدم ابوالبشر تا امروز وجود داشته و در پایان این رویارویی به یک نکته می‌رسد و آن نکته، نکته اصلاح جهانی به‌وسیله وجود اقدس بقیه‌الله است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این‌که ما می‌گوییم وجود اقدس امام زمان (ع)، عصاره همه انبیاء است و همه جریان نبوت از آدم ابوالبشر تا وجود مقدس پیغمبر خاتم و در اوصیاء پیغمبر، به وجود مقدس امام زمان (ع) ختم می‌شود و نتیجه‌گیری می‌شود همه حرکت‌های وحی و نبوت در طول تاریخ، با پیروزی امام زمان(ع) و اصلاح جهان و جهانی‌سازی وجود اقدس بقیه‌الله(ع) است لذا امام زمان(ع)، عصاره همه انبیاء است.

وی خطاب به نمازگزاران، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که ما تقریباً به نقطه‌های آخر این رویاروی رسیدیم، یعنی ما به آن مرحله تحقق اصلی نتیجه برخوردهای دین و بی‌دینی، ایمان و کفر، خدا و شیطان رسیده ایم و حرکت، قیام، اقدام، پیروزی و یا شکست ما در حقیقت یک مسئله سرنوشت‌ساز در این رویارویی مداوم تا به امروز در بشریت است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما امروز در این عرصه رویارویی که به‌عنوان خیل انبیاء، جریان معنویت آسمانی، به‌عنوان جریان وحی و نبوت در مقابله با استکبار باید مرد و مردانه بایستیم، ما کجای کار هستیم؟

بزرگترین مانع توسعه دشمنان استکبارستیزی انبیاء بوده اند

وی بابیان این‌که جریان‌های استکباری در طول تاریخ با همه انبیاء مبارزه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: علت مبارزه‌شان این بوده که بصیرت زایی مقام نبوت در هر زمانی، بیدارسازی پیغمبر خدا نسبت به هر مردمی، اعتقاد به توحید و یکتایی خدا به‌عنوان مهم‌ترین و برترین قدرت‌های هستی، بزرگ‌ترین مانع و چالش سر راه توسعه استکبار مستکبران بوده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردمی که با این عقاید آشنا باشند می گویند برای رسیدن به سعادت و معنویت باید با هر ظلم و تجاوزی مبارزه کنیم، مردمی که انسان را آزاد بدانند معتقدند که انسان نباید در هیچ بردگی و استثماری قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: بنابراین جریان‌های استکباری با چنین جریان فکری مبارزه می‌کنند.

وی افزود: گاهی اوقات یک پیامبر مبارزه می‌کرد و بعد از او نیز مبارزه با جریان استکبار، ظلم و کفر توسط پیروان آن پیامبر ادامه داشت و در این ستیز، نبرد و رویارویی انبیاء با مستکبران، کمتر موقعی بود که انبیاء الهی و پیروان آنان به ظاهر مسلط بر استکبار شوند و غالباً، مستکبران  آنان را می‌کشتند، از بین می‌بردند و به انواع شدائد مبتلا می‌کردند.

امام زمان(ع) عصاره انبیاء الهی

وی افزود: امام زمان و ولایت امام زمان(ع)، عصاره همه انبیاء و همه امت‌های پیرو ادیان آسمانی و الهی در طول تاریخ بشر است، امت پیرو امام زمان(ع)، عصاره همه امت‌های دین‌مدار پیرو ادیان الهی از آدم ابوالبشر تا آخر دنیاست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه علت این‌که می‌گوییم امام زمان، عصاره انبیا و این امت، عصاره همه امت‌هاست، تبیین یک واقعیت است، عنوان کرد: در طول تاریخ از روز اولی که انبیاء الهی آمدند و هرکدام پیروانی داشتند، انبیاء خدا و پیروان آنان کسانی که در رکاب انبیاء، به آنان ایمان داشتند، در ستیز و نبرد با کفر، ظلم، ستم و شرک بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.