بیرجند- امام جمعه بیرجند گفت:باید سود به جای سیستم بانکی در تولید و تجارت ورود پیدا کند نه در پول کاغذی درون بانک ها، زیرا این سود استیصال است و باید با اخلاق و عرفان عملی جامعه مان را درست کنیم و اگر در این راستا ایثار نداشته باشیم هر فرهنگ، اندیشه و مطلبی سبب می شود انسان به سمت حرس برود و مانند گرگی است که جامعه را می درد.

باید سود به جای سیستم بانکی در تولید و تجارت ورود پیدا کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به 36 منزلگاه عرفان عملی "ایثار"، اظهار داشت: از منافع خود گذشتن و احترام و ارزش گذاشتن و اهمیت دادن به همنوع خود از اثرات ایثار است.

وی افزود:رسیدن به مقام احسان و محسنین خیلی مهم است اما زیباترین و بالاترین مرحله ایمان ایثار است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه اگر ما می خواهیم از منتظران امام زمان (عج ) باشیم باید اصلاح شویم و یکی از راههای که مسلمان می توانند در این را قدم بردارند عمل کردن به مراحل عرفان عملی است، گفت: در کشور ما یک آسیب به نام آسیب سیستمی و نقض سیتمی داریم .

و ی افزود: این اشکال سیستمی راه هایی را درست می کند که نتایج آن را شاهد هستیم به طور مثال در بانکداری باید سیستم سود نابود شود و اصل ایثار باشد و اینگونه سیستم ها براساس سیستم غرب است و اصل آن بر مبنای استیصال است و به جای ایثار سیستم آن براساس سود انگاری است.

رضایی بیان کرد: باید سود به جای سیستم بانکی در تولید و تجارت ورود پیدا کند نه در پول کاغذی درون بانک ها، زیرا این سود استیصال است و باید با اخلاق و عرفان عملی جامعه مان را درست کنیم و اگر در این راستا ایثار نداشته باشیم هر فرهنگ، اندیشه و مطلبی سبب می شود  انسان به سمت حرس برود و مانند گرگی است که جامعه را می درد.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب ها که در جامعه وجود دارد سعی می شود مرحله آخر ابتدا امر کارشود مانند امر به معروف و نهی از منکر و در این راستا باید گفت برای اجرای امر به معرف و نهی از منکر از ابتدا کلی کار شود و سپس در مرحله آخر امر به معروف و نهی از منکر انجام شود تا خداشناسی واقعی در جامعه احیا شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار داشت: سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) را به تمام مسلمین جهان تبریک عرض نموده و اگر مشاهده می شود که آغاز امامت امام عصر کم رنگ تر از نیمه شعبان برپا می شود به دلیل این است که این روز بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) است که شهادت امام حسن عسگری را به امام زمان (عج) تسلیت عرض  نموده و آغاز امامت ایشان را نیز گرامی می داریم.

رضایی بیان کرد: ابعاد ولایت، ولی الله بودن است و ائمه اطهار ویژگی ها الهی خود را از بعد امامت دارا هستند اما فرج و شکوفایی بستگی به شکوفایی وانسان ها دارد که در این زمینه به چه میزان تلاش کنیم و به پیش برویم.

وی افزود: سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام (ره) را نیز درپیش داریم که این روز را گرامی می داریم و باید تلاش کنیم فرهنگ جامعه درست شود زیرا تا فرهنگ درست نشود سایر مسائل دیگر درست نمی شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: آغاز هفته پژوهش و فناوری را نیز در پیش داریم که باید از ظرفیت های این حوزه استفاده و جامعه را پیش ببریم زیرا مسئله فرهنگ و پژوهش برنامه، نظارت، توجه به زمان، بررسی و آیند نگری می خواهد.

رضایی با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب در سال 1360 ،بیان کرد:روز جهانی حقوق بشر را در پیش داریم و این در حالی است که غربی ها تنها خودشان را بشر می دانند اما به آن پایبند نیستند زیرا در بین خودشان هم نیز نگاه تحقیر به رنگ، نژاد و ملیت همدیگر دارند و امیدواریم با آمدن امام زمان (عج) حقوق بشر به معنی واقعی نهادینه شود.

وی افزود: میلاد مسعود رسول مهربانی حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت را که توسط امام (ره) نام گذاری شده است  رااگرامی می داریم، زیرا اهل بیت و پیامبر کانون وحدت هستند و در این راستا باید صحه صدر داشته باشیم و با اخلاق و وحدت به سمت محقق شدن آیه آیه قرآن کریم پیش برویم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود به اجلاس سراسری نماز فرمودند:" نماز درمان دردهای عمده فردی و اجتماعی است" و در این راستا باید روح انسان به تجلیلی درآید زیرا با نماز واقعی خواندن مشکلات اجتماعی جامعه حل می شود و نماز حق دین و فریضه است که باید ادا شوئد و تلاش مان را بکنیم به معنای واقعی پیاده سازی شود.

رضایی با اشاره به مسله برجام، گفت: با این نقص واحدشکنی آنان ثابت شد که خوی وحشی استکبار سرجا است و در این باره مقام معظم رهبری نیز سخنان ارزنده ای بیان و رئیس جمهور نیز آن را نقض برجام دانسته و پاسخ هوشمندانه و مدبرانه به این نقص برجام داده خواهدشد.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: در برابر نقص بر جام نیز از طرف گروه 5+1 نیز ماننده کشورهای روسیه و چین نیز موضع گیری داده نشده است و باید این مجموعه ها موضع خود را مشخص کنند.

رضایی بیان کرد: نباید جامعه دو قطبی شود عده ای برضد برجام و عده ای مدافع برجام باشند و نباید این گونه شود در همه جا دنیا اختلاف است اما مدیریت و رهبری حرف آخر را می زند و نباید جامعه به سمت دو قطبی شدن برود زیرا مسائل جامعه در بحث دو قطبی و جناح بندی فنا می شود.

وی افزود: مسئولان باید به فکر محرومین، مشکلات جامعه و جلو گیری از حقوق های نجومی باشند و در زمینه حقوق های نجمومی قوه قضایه ورود پیدا کند اگر دروغ است اعلام شود و اگر حق جامعه بود و از بین رفته به شدت برخورد و اعلام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.