قم- امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص این مذاکرات می فرمودند به این مذاکرات خوشبین نیستم گفت:امروز مسئولین باید در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی های آمریکای جنایتکار بایستند.

مسئولین باید در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی های آمریکای جنایتکار بایستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد ، با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد اظهارداشت :این اجلاسیه با حضور شخصیت‌های برجسته و با سخنرانی بزرگان و علمای حوزه برگزار شد.
 وی اظهار داشت : یکی از تاکیدات این اجلاسیه توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی ماندن حوزه بود.
وی فزود : حوزه باید انقلابی بماند و همانند سالهای ابتدای انقلاب اسلامی روحیه انقلابی در روحانیون حوزه‌های علمیه باید تداوم داشته باشد.
 خطیب جمعه قم بیان داشت: تقویت فقیه از بایسته‌های اصیل حوزه انقلابی است و تبلیغ مکتب تشیع در کشورهای دیگر نیز باید در اولویت باشد و به همین دلیل حوزویان باید به زبان عربی نیز مسلط باشند .
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکایی ها اظهار داشت: این روزها با تمدید تحریم‌ها مشخص شد که رفتار آمریکایی‌ها هیچ تغییری نکرده و عهدشکنی آمریکا در تمدید تحریم‌ها برای همگان اثبات شده است.
تولیت  آستان مقدس حضرت معصومه بیان داشت: آمریکا با همان صفات و خصوصیات شیطانی خود همچنان برای اسلام و انقلاب توطئه و کینه ورزی می کند و کسانی که به دنبال بزک کردن چهره آمریکا بودند امروز به اشتباه خود پی بردند که رفتار آمریکا تنها یک سوء تفاهم نبوده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص این مذاکرات می فرمودند به این مذاکرات خوشبین نیستم گفت:ایشان همواره اشاره می فرمودند که در مذاکرات دخالتی نمی‌کنند و این که امروز گفته می شود جزئیات مذاکرات با هماهنگی رهبری بوده است درست نیست و مذاکرات هسته ای و مسائل مربوط به آن امروز به یک تجربه تلخ تبدیل شده است و مذاکرات به این دلیل بود که دشمنان تبلیغات منفی نکنند که ایران اهل مذاکره نیست.
 خطیب جمعه قم تصریح کرد:  امروز مسئولین باید در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی های آمریکای جنایتکار بایستند.
 آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به راهکارهایی برای تقویت اقتصاد کشور بیان داشت : برای اینکه بتوانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فایق آییم باید به صنایع متوسط و کوچک نگاه ویژه داشته باشیم.
وی  ادامه داد: حمایت از تولید داخل ، دانش بنیان شدن بخش‌های اقتصادی، اعتماد به نیروهای جوان و نخبه داخل، پرهیز از زندگی اشرافی، استفاده از ظرفیت بسیج،  ترویج و پایبندی مسئولان به معنویت و اخلاق و همچنین دل بریدن از بیگانگان از دیگر مواردی است که می‌تواند در مسیر شکوفایی اقتصاد به کشور کمک کنند.
آیت الله سعیدی در ادامه به فوت دختر ۸ ساله قمی در اثر خطای پزشکی  اشاره کرد و گفت: برخی از خطاها همانند خطای پزشکی قابل جبران و بخشودنی نیست.

وی گفت:در روزهای قبل دختر ۸ ساله ای در یکی از بیمارستان های قم در اثر سهل انگاری کادر درمان فوت کرده و مسئولان هم در حال پیگیری هستند.
امام جمعه قم افزود:خانواده این دختر بعد از آنکه متوجه شدند فرزندشان به زندگی باز نمی گردد در اولین فرصت و کمتر از نیم ساعت به اهدای اعضای فرزندشان رضایت دادند که کارشان قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.