زاهدان- کاهش محسوس دمای هوا و همچنین وزش باد به همراه پدیده گرد و غبار به مدت یک هفته میهمان ساکنان سیستان و بلوچستان می شود.

برودت هوا و گرد و غبار میهمان سیستان و بلوچستان می شود

به گزارش قدس آنلاین، بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی با نفوذ توده هوای سرد کاهش محسوس هشت تا ۱۲ درجه ای دما از امروز جمعه در استان آغاز و تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان در همین رابطه گفت: از امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده به طوری که سرعت وزش باد در منطقه سیستان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته که کاهش دید افقی تا هزار و ۵۰۰ متر را به دنبال داشت.

رضا آزاد منش با بیان اینکه این پدیده تا فردا در شمال استان ادامه دارد گفت: امروز زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز شاهد بروز وزش باد به نسبت شدید جنوبی همراه با گرد و خاک و کاهش دید هستند که از اواخر وقت با تغییر جهت وزش باد در این مناطق و برروی کویرلوت نیز وزش باد ازسمت شمال غرب قابل ملاحظه است.

وی افزود:در نواحی ساحلی و برروی دریای عمان و تنگه هرمز نیز تا روز دوشنبه هفته آینده وزش باد شدید ازسمت غرب انتظار می رود که تحت تاثیر آن در سواحل گرد وخاک و مواج بودن دریا رخ می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.