تبریز- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان دهستان جوشین ورزقان در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف محرومیت زدایی تعداد شش هزار و ۸۵۰ پزشک در روستاهای کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

۶۸۵۰ پزشک در روستاهای کشور خدمت می کنند/مناطق محروم باید در اولویت باشند

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی روز جمعه در مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان دهستان جوشین ورزقان اظهار کرد: اولویت طرح تحول نظام سلامت خدمات رسانی به مردم و به ویژه ساکنان مناطق روستایی است.

وی با دعوت از خیران برای مشارکت در احداث مراکز درمانی و به ویژه در مناطق محروم بیان کرد: حضور خیران در این راستا به تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری محرومان از امکانات بهداشتی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خیران مشارکت مناسبی در این طرح ها داشتند ادامه داد: امسال ۸۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است در سفر قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به ورزقان، مرکز بهداشت و درمان دهستان جوشین با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۳۰ مترمربع زیربنا با مشارکت بانک پاسارگاد و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید.

این مرکز برای ۱۵ روستای این دهستان در بخش خاروانا ورزقان با برخورداری از پزشک خانواده، داروخانه، امکانات بهداشتی و درمانی و مراقبت های بیماری از طریق تیم سلامت خدمات رسانی می کند.

همچنین ساختمان پانسیون اسکان پزشکان متخصص بیمارستان ورزقان نیز با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با هدف فراهم کردن امکانات رفاهی برای بیتوته پزشکان متخصص این بیمارستان افتتاح شد.

در این آئین همچنین کلنگ اجرای عملیات احداث ساختمان بخش دیالیز بیمارستان علامه جعفری ورزقان با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به زمین زده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.