کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست در پیش نویس قانون مشروعیت بخشی به تجمعات شهرک نشینی در کرانه باختری و قدس که نقض صریح قوانین و معاهدات بین المللی است، بازنگری کند.

واکنش کمیساریای عالی حقوق بشر به مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زید بن رعد در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که شهرک سازی در اراضی فلسطینیان بدون موافقت مالکان اصلی این اراضی، نقض صریح قوانین بین المللی به شمار می رود و رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر موظف است به مالکیت خصوصی فلسطینیان در این اراضی صرف نظر از تحویل یا عدم تحویل زمین های جایگزین به آن ها احترام بگذارد، بنابر این ما از مسئولان این رژیم می خواهیم در پیش نویس قانون مذکور  که عواقب و پیامدهایی ناگوار به دنبال خواهد داشت، بازنگری کنند.

بن رعد افزود که تصویب پیش نویس قانون مذکور تاثیر زیادی بر واقعیت موجود بر کرانه باختری دارد و فلسطینیان را از بهره برداری از زمین های خود و منابع کسب روزی شان محروم می کند.

وی تصریح کرد که آنگونه که سازمان های غیر دولتی ویژه رسیدگی به اینگونه مسائل نیز تاکید دارند، چنین قانونی زمینه ساز مشروعیت بخشی به ۵۵ تجمع شهرک نشینی غیر قانونی و نزدیک به ۴۰۰۰ واحد مسکونی احداث شده در بیش هزاران هکتار اراضی ویژه فلسطینیان خواهد شد.

زید بن رعد خاطر نشان کرد که تصویب این قانون در نهایت منجر به تجزیه اراضی فلسطینیان و آوارگی آنان خواهد شد و هرگونه فرصت و شانس تشکیل کشور مستقل فلسطین در این منطقه را از بین می برد.

بن رعد افزود که تمامی مدافعان حقوق بشر و کسانی که در پی تحقق صلح و سازشی دائمی در فلسطین هستند، وارد عمل شده و جلوی تصویب این قانون را بگیرند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.