شهرکرد- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در راستای رشد و توسعه شهرستانها و هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و آماده کردن زیر ساخت های اقتصادی فعالیت می کنند و منجر به اشتغال پایدار در شهرستانها و روستاها می شوند.

شرکت های تعاونی باعث اشتغال پایدار در شهرستانها و روستاها می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس جزایری صبح شنبه در جلسه هم اندیشی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در حضور فرماندار شهرستان کیار،بخشداران، دهیاران،اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و مسئولین شهرستانی گفت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در راستای رشد و توسعه شهرستان ها و هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و آماده کردن زیر ساخت های اقتصادی فعالیت می کنند و منجر به اشتغال پایدار در شهرستان ها و روستاها می شود.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: طرحهایی که ممکن است به دلیل رانت زا بودن از طریق بخش خصوصی امکان فعالیت آنها نباشد از طریق  واگذاری به شرکت  تعاونی توسعه عمران  شهرستانی قابلیت اجرایی دارد و انحرافاتی در آن بوجود نمی آید و از نظارت عالیه برخوردار می باشد.

جزایری تصریح کرد: با رویکرد تسریع در رشد و توسعه شهرستان ها و هدایت منابع مردمی به حوزه های تولیدی شرکت های توسعه عمران  می توانند در پیشرفت مناطق کم برخوردار، موثر واقع شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت شرکت های تعاونی توسعه و عمران می توانند در زمینه های عمران و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان در ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی حوزه فعالیت، خرید سهام دستگاههای دولتی مستقر در شهرستان در طرحهای توسعه ای شهرستان ،تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای شهرسازی و معماری فعالیت نمایند.

وی تأکید کرد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در استفاده و بهره برداری از فعالیت ها،طرحها،زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش های تولیدی و خدماتی شهرستان که برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد می توانند با تأیید یکی از کمیسیون های دولت از طریق ترک تشریفات مزایده، فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی همچنین می توانند در مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت تعاونی ها و انجام هرگونه معاملات خرید و فروش،اجاره و نظایر آن و تملک اراضی،اموال منقول و غیر منقول و تأمین نیازمندیهای خود به طریق لازم و مقرون به صرفه در جهت اهداف تعاونی و همچنین خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی فعالیت نمایند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.