وزیر دفاع آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه ایران گفت واشینگتن برای «مقابله» با اقدامات تهران، از کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

کارتر: به حمایت از کشورهای منطقه با هدف مقابله با ایران ادامه می‌دهیم/ قرارداد فروش پنج هزار رادار به قطر را امضاء کرده ایم

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در سخنرانی خود در  گفتگوی امنیتی  «منامه ۲۰۱۶» گفت: نبرد شهر رقه سوریه ادامه دارد و ما برای منزوی کردن داعش تلاش کردیم و خارج کردن کنترل این شهر از دست این گروه نزدیک شده است.  

وی افزود: به لطف حملات هوایی ائتلاف بین المللی، سران داعش اکنون دیگر نمی توانند بین رقه و موصل تردد کنند. ۲۰۰ نظامی دیگر را برای جنگیدن با داعش در رقه اعزام خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اضافه کرد: ائتلاف بین المللی ضد داعش به عملیات خود برای نابودی این گروه و پس گرفتن مناطق در کنترل آن ادامه می دهد. منطقه باید برای مقابله با تهدید داعش تلاش کند.  

کارتر افزود: دولت حیدر عبادی با همکاری کردها در شمال تلاش‌های زیادی ضدداعش صورت می دهد. موفقیت عملیات ضدداعش در سوریه و عراق مسئله مهمی است و باید این گروه به طور کامل در منطقه نابود و با افکارش هم مقابله شود.  

وی خاطرنشان کرد: ائتلاف ضد داعش موفقیت‌هایی در منطقه به دست آوردیم و توانستیم داعش را از شهر سرت لیبی بیرون برانیم. واشینگتن در برابر نیروهای افغان پایبند است و به حمایت آموزشی و مستشاری امنیتی از این نیروها ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در گفتگوی امنیتی منامه ۲۰۱۶ گفت: تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در منطقه باید ادامه پیدا کند و متحدان باید سطح توانمندی‌های نظامی خود را افزایش دهند. عملیات نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش همزمان با پایبندی امنیتی ما در برابر اروپا و آسیا صورت می گیرد.

کارتر در بخشی دیگر از اظهاراتش با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان گفت: «ما به حمایت از تلاش کشورهای منطقه با هدف مقابله با ایران و تحرکاتش که باعث برهم زدن امنیت منطقه می شود، ادامه می دهیم. »

وی اظهار داشت: نیروهای آمریکایی بر پایبندی خود به کمک به توان نظامی و امنیتی کشورهای منطقه تأکید دارند. ما به آموزش نظامی دوجانبه و چند جانبه برای تقویت توان کشورهای منطقه با هدف مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم. آمریکا فقط از منافع خودش دفاع نمی‌کند، بلکه تلاش می کند از متحدانش هم حمایت و توانمندی های نظامی و دفاعی آنها را تقویت کند.  

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: آینده منطقه تا حدودی مبهم است و باید برای مقابله با همه احتمال ها آمادگی داشت.  

کارتر افزود: حضور ما در بحرین بسیار مهم است، اما کشورهای حاشیه خلیج (فارس) باید گشتی های دریایی مشترکی برای تأمین امنیت آبهای خود داشته باشند.  

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: نیروهای آمریکایی اخیرا توانستند چند کشتی ایرانی حامل سلاح را توقیف کنند و مانع از رسیدن آنها به مقصدشان شوند. ما توانایی آن را داریم که همچنان بهترین شریک کشورهای منطقه باشیم و به همکاری با آنها ادامه دهیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: قراردادی با قطر برای فروش پنج هزار رادار با هدف تقویت سامانه هشدار زودهنگام در این کشور امضا کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.