فعالان سوری از فرود بالگردهای حاوی سلاح و تجهیزات نظامی آمریکا در حومه شمالی رقه خبر دادند.

آمریکا در حومه رقه سوریه سلاح و تجهیزات نظامی تخلیه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرانا، این منابع افزودند که هفت فروند بالگرد آمریکایی که سلاح و تجهیزات نظامی حمل می کردند٬ در پایگاه نظامی شهر 'عین عیسی' در حومه شمالی رقه فرود آمدند.
براساس این گزارش٬ گفتته شده این سلاح ها و تجهیزات برای پشتیبانی از عملیات آزاد سازی شهر رقه مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه به دست نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با پشتیبانی آمریکا وارد این پایگاه شده است.
همچنین براساس گزارش فعالان سوریه٬ شماری از نیروهای دمکراتیک کرد با سلاح و تجهیزات در حال حرکت به سمت شهر 'عین عیسی' هستند.
در همین راستا 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا امروز 'شنبه' اعلام کرد که کشورش ۲۰۰ نیروی جدید به سوریه اعزام خواهد کرد.
کارتر مدعی شد که این عناصر برای پیوستن به نبرد الرقه علیه داعش به سوریه اعزام خواهند شد.
نیروهای دمکرات کرد- عرب سوریه از ۶ نوامبر (۱۶ آبان ماه) عملیاتی تحت عنوان عملیات آزاد سازی رقه آغاز کرده اند.
آمریکا٬ ائتلاف کردی – عربی حزب سوریه دموکراتیک را نیرویی موثر در جنگ با داعش می داند اما ترکیه هشدارداده هیچ گاه یک نیروی کردی را در کنار مرزهای خود تحمل نمی کند.
نیروهای مورد حمایت ترکیه موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' به ورودی های شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب رسیده و روستاهای ورودی این شهر را آزاد کرده اند.
تلاش های آمریکا و ترکیه در حالی است که ارتش و نیروهای سوریه با پشتیبانی روسیه ۹۳ درصد از شرق حلب را از اشغال تروریست ها آزاد کرده و در شبانه روز گذشته ۱۸ هزار غیرنظامی از مناطق تحت اشغال تروریست ها خارج شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.