پس از گذشت ۳۷ سال از مشاهده نشانه های مرموز انفجار هسته ای در اقیانوس اطلس جنوبی، اسناد از طبقه بندی خارج شده آمریکا نشان می دهد، رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی با همکاری هم در سال ۱۹۷۹، این آزمایش هسته ای را انجام داده اند.

آزمایش هسته ای مشترک رژیم صهیونیستی و آفریقایی جنوبی پس از ۳۷ سال برملا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحارونوت' نوشت، این اسناد آمریکا حاکی از همکاری رژیم صهیونیستی با رژیم 'آپارتاید' آفریقای جنوبی در زمینه آزمایش هسته ای است. یکی از نمایندگان سابق مجلس و یک مهندس ارشد ساخت موشک رژیم صهیونیستی این اطلاعات را فاش کرده اند.
یک ماهواره جاسوسی آمریکا در بامداد ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۹ متوجه نوری مشابه نور ناشی از انفجار هسته ای در اقیانوس اطلس جنوبی شد. این نور مرموز باعث ایجاد نگرانی در کاخ سفید شد و 'جیمی کارتر' رییس جمهوری وقت آمریکا بلافاصله در جریان ماجرا قرار داده شد.
دولت آمریکا نگران این بود که این نور ممکن است از آزمایش هسته ای مخفیانه بوده باشد که انجام دهنده آن درصدد پنهان نگه داشتن آن بود. شوروی، آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی، سه مظنون اصلی این ماجرا بودند.
آمریکایی ها به همکاری احتمالی رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی مظنون بودند.
پس از این ماجرا، هرچند سال یکبار ادعاهای متضاد و ناقصی به منظور تشریح ماجرا و نور مربوطه مطرح شد. آمریکایی ها در وهله نخست احتمال می دادند که این نور ناشی از آزمایش هسته ای بوده، اما پس از مدتی از این فرضیه دست کشیدند و مدعی شدند که این ناشی از سوء عملکرد فنی ماهواره جاسوسی بوده است.
اکنون، برای اولین بار پس سالها، جواب این راز به طور رسمی برملا شد، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا شواهد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد این آزمایش مشترک هسته ای بود که رژیم صهیونیستی و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی انجام داده اند.
مجموعه اسناد و شواهد به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده و پنجشنبه گذشته از سوی دانشگاه دانشگاه 'جرج تاون' منتشر شد و نشان می دهد که اکثر جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقدند که این اولین آزمایش برای بیان این مساله بود که سیاست هسته ای رژیم صهیونیستی دستیابی به بمب هسته ای است.
رژیم صهیونیستی که گفته می شود بزرگترین زرادخانه هسته ای خاورمیانه را در اختیار دارد، در قبال این مساله، سیاست نه تکذیب، نه تایید اتخاذ کرده و تا کنون به طور رسمی و مستقیم درباره تسلیحات هسته ای اش حرفی نزده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدهادی ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    اونوقت به ما میگن انرژی صلح آمیز هسته ای نداشته باشید